Forum > Demolåtar

Larsson - moll ska det vara..

<< < (9/16) > >>

Dividend:

--- Citat från: jonnerstone skrivet 07.12.2010, 16:45:30 ---
--- Citat från: Dividend skrivet 07.12.2010, 15:44:02 ---JAg föredrar utan tvekan Hms version, framför Js. Så tur att det blev två versioner (?)

--- Slut citat ---
Oj, blev det en tävling om huruvida den ena eller andra versionen var bättre?? Det var ju trist isf, för det var inte meningen.

--- Slut citat ---

Men det var väl dumt skrivet??? :) (skämtar du? ser ingen smiley)
Att jag skriver vad jag tycker...  =  TÄVLING  <_<

Gillar astis version ocks, rätt mycket, och även din litegrann iallafall ;) Men HMs slår alla!! :)

jonnerstone:

--- Citat från: Dividend skrivet 07.12.2010, 17:23:39 ---
--- Citat från: jonnerstone skrivet 07.12.2010, 16:45:30 ---
--- Citat från: Dividend skrivet 07.12.2010, 15:44:02 ---JAg föredrar utan tvekan Hms version, framför Js. Så tur att det blev två versioner (?)

--- Slut citat ---
Oj, blev det en tävling om huruvida den ena eller andra versionen var bättre?? Det var ju trist isf, för det var inte meningen.

--- Slut citat ---

Men det var väl dumt skrivet??? :) (skämtar du? ser ingen smiley)
Att jag skriver vad jag tycker...  =  TÄVLING  <_<

Gillar astis version ocks, rätt mycket, och även din litegrann iallafall ;) Men HMs slår alla!! :)

--- Slut citat ---

Nä, jag var faktiskt lite allvarlig här!  :o    :)

Hade det varit ett festivaltema att sätta text och melodi till en befintlig instrumental bakgrund så hade det ju varit helt i sin ordning, eller om trådskaparen uttryckligen hade det som önskemål att man skulle välja vilken version man tyckte bäst om (fast då hade jag inte postat). Men detta är demosektionen där man förväntas ge och ta emot konstruktiv kritik, och jag ser inget konstruktivt i att du eller nån annan vädrar sin åsikt om huruvida man tycker den ena versionen är bättre än den andra. Hade man bedömt versionerna var för sig och berättat vad man gillar och inte gillar i resp. version och kommit med förslag och synpunkter som man tycker kunde gjort låten bättre så hade det ju varit riktigt trevligt och konstruktivt.  :)

HM och Asti är båda grymma musiker och sångare som jag respekterar mycket, så jag har inte för avsikt att ställas upp mot väggen tillsammans med dem och låta andra bedöma vem av oss som är bäst eller inte (då känns det ju som en tävling). Det var inte min intention när jag postade.

Jag plockar iaf bort min version från tråden så slipper man fler neggo-inlägg från min sida  ;)

Med detta sagt så vill jag bara säga att jag respekterar din åsikt Divi, men i sammanhanget så tror jag nog att det varit mer uppskattat om du delgett den åsikten i ett privat PM till HMike...då hade han nog blivit glad   :)

Så...fritt fram att tycka att jag e löjlig   :wub: Jag står för det  :)

Fridens!!

Miklo

Marruschkka:
Jag måste säja att det är hur spännande som helst att få ta del av olika tolkningar av denna underbara låt :wub:

Det finns ju inget tävlingsmoment i detta, bara att njuta av olika versioner :)

Jag minns att Stajo gjorde så med en ballad för länge sen, där både Ynot, Wallhagen och jag gjorde våra respektive tolkningar, det var ju jätteskoj, hur olika resultaten kan bli :P

Mycket fina versioner av Harmonica Mike, Jonnerstone och Asti hittills, det är bara att njuta av duktiga musikers infallsvinklar det :wub:

Kanske nån mer vill göra nåt, det vore bara skoj att höra; man kan bli inspirerad för mindre ;)

/Marre

Harmonica mike:

--- Citat från: asti skrivet 07.12.2010, 16:20:11 ---

--- Slut citat ---

Jag trodde att arbetsnamnet på låten - Alice - möjligen var en dotter (Alice Larsson  :)),
så jag blev lite sentimental och gjorde en version om den tänkta dottern.

PS! Du håller nere shift-tangenten för länge, så brukar jag också göra.  ;)

--- Slut citat ---

Aaaaa..Asti!
Sinzano eller vad du nu tänkte på när du skapade nicket :)

Nice verre detta.Bra text och fin sångmelodi.Nu får Larsson två verrar att dona på med.

Synd att du tog bort din verre Micke,det är ju som du säger ingen tävling.Att folk tycker olika,tja - det brukar ju skrivas i en del demo trådar om  man gillar det eller inte.Fritt fram för tyck,jag är inte rädd för att bli sågad då jag vet att jag är bäst  :lol:
Skämt åsido,min kvinna tyckte Asti sågade oss bägge jäms med fotknölarna med sin verre - så kan det gå  :ph34r:

Och tack till Per för att du gillade mitt halva bidrag till denna låt.

Mike

asti:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 08.12.2010, 11:44:02 ---
--- Citat från: asti skrivet 07.12.2010, 16:20:11 ---

--- Slut citat ---

Jag trodde att arbetsnamnet på låten - Alice - möjligen var en dotter (Alice Larsson  :)),
så jag blev lite sentimental och gjorde en version om den tänkta dottern.

PS! Du håller nere shift-tangenten för länge, så brukar jag också göra.  ;)

--- Slut citat ---

Aaaaa..Asti!
Sinzano eller vad du nu tänkte på när du skapade nicket :)

Nice verre detta.Bra text och fin sångmelodi.Nu får Larsson två verrar att dona på med.

Synd att du tog bort din verre Micke,det är ju som du säger ingen tävling.Att folk tycker olika,tja - det brukar ju skrivas i en del demo trådar om  man gillar det eller inte.Fritt fram för tyck,jag är inte rädd för att bli sågad då jag vet att jag är bäst  :lol:
Skämt åsido,min kvinna tyckte Asti sågade oss bägge jäms med fotknölarna med sin verre - så kan det gå  :ph34r:

Och tack till Per för att du gillade mitt halva bidrag till denna låt.

Mike

--- Slut citat ---
Vår katt heter Asti och ja - det var den italienska "skumpan" vi tänkte på när vi döpte honom! :)
Jag tycker också det är jättesynd att Jonnerstone plockade bort sin version! Kan ju alltid hoppas han ångrar sig.....
Det är spännande att se hur olika vi tolkar en musikbakgrund, som jag i det här fallet tyckte var så bra och inspirerande att jag bara inte kunde låta bli!
Du verkar ha en väldigt sympatisk kvinna förresten!  :rolleyes:
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion