Forum > Demolåtar

Larsson - moll ska det vara..

<< < (8/16) > >>

Dividend:
JAg föredrar utan tvekan Hms version, framför Js. Så tur att det blev två versioner (?)

asti:

--- Citat från: Dividend skrivet 07.12.2010, 15:44:02 ---JAg föredrar utan tvekan Hms version, framför Js. Så tur att det blev två versioner (?)

--- Slut citat ---

Jag trodde att arbetsnamnet på låten - Alice - möjligen var en dotter (Alice Larsson  :)),
så jag blev lite sentimental och gjorde en version om den tänkta dottern.

PS! Du håller nere shift-tangenten för länge, så brukar jag också göra.  ;)

Text:

Alice

När du kom blev jag rädd, lycklig men rädd
Kan jag bära ansvaret, som lagts på mig nu
Ingenting blev sig likt när du slöt dig till oss
Men du gav en mening åt mitt liv

Så liten och skör, fastän ändå så stor
Blev du tillvarons medelpunkt, du fyllde vår tid
Jag förstod inte då, men jag insåg rätt snart
att du gav en mening åt mitt liv

Du förändrade allt, men jag saknar ingenting
Jag växte med dig - såg en ny värld öppna sig
Allt jag lärt mig från förr fick en ny dimension
När du gav en mening åt mitt liv

Jag vill göra dig stark för att möta en värld
där man måste ha mod för att uppnå sitt mål
Och jag ska hjälpa dig dit så länge jag kan
För du är mitt arv, mitt allt - ja du är mitt barn
Du är mitt barn, du är mitt barn

jonnerstone:

--- Citat från: Dividend skrivet 07.12.2010, 15:44:02 ---JAg föredrar utan tvekan Hms version, framför Js. Så tur att det blev två versioner (?)

--- Slut citat ---

Oj, blev det en tävling om huruvida den ena eller andra versionen var bättre?? Det var ju trist isf, för det var inte meningen. Jag gillar alla tre  :) (inklusive min egen om man nu får tycka så enligt svensk lag  :lol:)

asti:

--- Citat från: jonnerstone skrivet 07.12.2010, 16:45:30 ---

--- Slut citat ---

Oj, blev det en tävling om huruvida den ena eller andra versionen var bättre?? Det var ju trist isf, för det var inte meningen. Jag gillar alla tre  :) (inklusive min egen om man nu får tycka så enligt svensk lag  :lol:)

--- Slut citat ---

Nej, absolut ingen tävling, det skulle jag aldrig drista mig till mot två så kompetenta sångare!  ;)
Jag tycker enbart det är intressant att se hur olika vi tolkar låten med vår text och melodi!

jonnerstone:

--- Citat från: asti skrivet 07.12.2010, 17:07:32 ---
--- Citat från: jonnerstone skrivet 07.12.2010, 16:45:30 ---

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---

Nej, absolut ingen tävling, det skulle jag aldrig drista mig till mot två så kompetenta sångare!  ;)
Jag tycker enbart det är intressant att se hur olika vi tolkar låten med vår text och melodi!

--- Slut citat ---

Precis, håller med. Det var därför jag tyckte det kändes lite fel att kommentera huruvida den ena versionen är bättre än den andra, när ingen har uttryckt önskemål om sådan feedback. Jag tycker bara som du säger att det är intressant att se hur olika vi "attackerar"  låten.  :)

Vi e alla löv på samma träd  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion