Forum > Demolåtar
Larsson - moll ska det vara..
Larsson:
hallå guys.. ursäkta att det går trögt med reaktion från mig
hoppas på att få stressa ner lite nu!
iaf.. jonerstone
skit snygg version jonerstone, tycker det sitter som smäcken faktiskt
grym röst , bra känsla
ska jag lägga upp musiken i bra wav kvalitet,så sången kan mixas mot bättre
bakgrund, eller tänker du skicka sångspåren till mig?
mike - nä.. jag hoppas ju på din verre med, du sjunger den ju på ett helt annat sätt
vore skitkul om du kunde sätta sången öcer hela låten
eller gapar jag efter för mycket om jag lämmnar låten öppen för alla?
jag hade lixom inga planer på att den skulle få någon sång alls
och nu känns det otroligt lyxigt att få olika tolkningar
den ena utesluter väl inte den andra? eller..
hoppas du fortfarande är på HM
och skitbra jobbat Jonerstone..
/Larsson
:)
(edit) postar låten i wav-format här: http://www.speedyshare.com/files/25559200/Alice_tempo_126.586_bpm_3-4_takt_32bit_float_48khz.wav
jonnerstone:
--- Citat från: Larsson skrivet 06.12.2010, 15:49:23 ---hallå guys.. ursäkta att det går trögt med reaktion från mig
iaf.. jonerstone
grym röst , bra känsla
mike - nä.. jag hoppas ju på din verre med, du sjunger den ju på ett helt annat sätt
/Larsson
(edit) postar låten i wav-format här: http://www.speedyshare.com/files/25559200/Alice_tempo_126.586_bpm_3-4_takt_32bit_float_48khz.wav
--- Slut citat ---
Jag tycker absolut att HM ska köra sin version också...de e ju bara kul. Dessutom så var han ju först....jag hade bara missat att han lagt upp en version när jag sjöng in min :D
Om du vill att jag ska mixa sången eller om du vill göra det själv bestämmer du. Men i vilket fall så vill jag nog sjunga om leaden, då den mest var en slask för att dema min idé.
Fast först på tur står Eddi, han har väntat tålmodigt en halv livstid nu på lite sång, så jag hoppas hinna fixa till det i dagarna.
126.586 bpm :lol: Då förstår jag....jag kom som närmast fram till 126.6 men då började klicket att skena iväg lite efter ett tag, men jag tänkte att det fick vara gott nog för ett bpm-styrt delay :lol:
Håkan Nilsson:
Instämmer i allt som tidigare skrivits typ. En sak jag tänkte på var att trummorna ev borde komprimeras mer, det låter som att de inte är inspelade på samma ställe som resten. Fast det här är ju förstås ingen slutmix.
Skön musik!
Det är märkligt att man kan hitta mer bra musik här än om man slår på radion...
Ola:
Halloj Larsson !
det låter kanon och en riktigt härlig låt.
måste erkänna att jag sitter och jammar med :D
Eddi:
--- Citat från: jonnerstone skrivet 06.12.2010, 16:48:04 ---
--- Citat från: Larsson skrivet 06.12.2010, 15:49:23 ---hallå guys.. ursäkta att det går trögt med reaktion från mig
iaf.. jonerstone
grym röst , bra känsla
/Larsson
--- Slut citat ---
Jag tycker absolut att HM ska köra sin version också...de e ju bara kul. Dessutom så var han ju först....jag hade bara missat att han lagt upp en version när jag sjöng in min :D
Om du vill att jag ska mixa sången eller om du vill göra det själv bestämmer du. Men i vilket fall så vill jag nog sjunga om leaden, då den mest var en slask för att dema min idé.
Fast först på tur står Eddi, han har väntat tålmodigt en halv livstid nu på lite sång, så jag hoppas hinna fixa till det i dagarna.
126.586 bpm :lol: Då förstår jag....jag kom som närmast fram till 126.6 men då började klicket att skena iväg lite efter ett tag, men jag tänkte att det fick vara gott nog för ett bpm-styrt delay :lol:
--- Slut citat ---
Angående Larssons låt så håller jag med om att det vore kul att få höra denna med bägge Mickarnas versioner - det blir ju två helt skilda låtar med bra grund - dubbelt så mycket att njuta av.
Angående M Jonnerstones prioritering av min låt - låter väldigt bra ser fram emot den :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida