Forum > Demolåtar

Larsson - moll ska det vara..

<< < (10/16) > >>

jonnerstone:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 08.12.2010, 11:44:02 ---
--- Citat från: asti skrivet 07.12.2010, 16:20:11 ---
--- Citat från: Dividend skrivet 07.12.2010, 15:44:02 ---JAg föredrar utan tvekan Hms version, framför Js. Så tur att det blev två versioner (?)

--- Slut citat ---

Jag trodde att arbetsnamnet på låten - Alice - möjligen var en dotter (Alice Larsson  :)),
så jag blev lite sentimental och gjorde en version om den tänkta dottern.

PS! Du håller nere shift-tangenten för länge, så brukar jag också göra.  ;)

--- Slut citat ---

Aaaaa..Asti!
Sinzano eller vad du nu tänkte på när du skapade nicket :)

Nice verre detta.Bra text och fin sångmelodi.Nu får Larsson två verrar att dona på med.

Synd att du tog bort din verre Micke,det är ju som du säger ingen tävling.Att folk tycker olika,tja - det brukar ju skrivas i en del demo trådar om  man gillar det eller inte.Fritt fram för tyck,jag är inte rädd för att bli sågad då jag vet att jag är bäst  :lol:
Skämt åsido,min kvinna tyckte Asti sågade oss bägge jäms med fotknölarna med sin verre - så kan det gå  :ph34r:

Och tack till Per för att du gillade mitt halva bidrag till denna låt.

Mike

--- Slut citat ---

Oj, jag är absolut inte rädd för att bli sågad, tvärtom, det kan vara väldigt inspirerande om det sker konstruktivt. Men att bara sätta upp våra versioner sida vid sida och sen bara välja en som man tycker är bäst känns inte så konstruktivt. Om jag väljer att kommentera en låt på forumet som jag tycker e dålig så säger jag inte bara att jag tycker den är dålig utan jag säger också varför jag tycker den är dålig och vad jag anser man kan göra för att få den bättre.

Men jag är inte så dum att jag inte inser att man i en sån här tråd, där det kommer upp flera versioner frestas att jämföra versionerna sinsemellan istället för att bedömma och kommentera dom var för sig. Jag är inte intresserad av att bli jämförd och väljer därför att ta bort mitt bidrag tills vidare och införskaffar vettiga synpunkter från min omgivning istället inför slutspurten. Sen när Larsson fått min version och det är färdigmixat så får han göra vad han vill med den och lägga upp den var han vill. Då är det hans.

Hoppas ni förstår vad jag menar... :wub:

Dividend:
Ja, min tanke var ju inte att dissa J, blev bara lite orolig, när hm skrev att det var fritt fram för dig jonnersone :)
(Och alltså verkade "dra sig ur" projektet.)

Tycker nog det skall vara fritt fram av andra att bedöma versionerna  i tråden och borde inte vara något problem eller påfrestande för nån? (Trodde jag.) Om man våndas av det, så ber jag dock om ursäkt J :)

Ingen har ju t ex nämnt mitt pålägg (Som jag tycker har en del grymma saker), det är ju ännu mer tecken på att folk inte gillar, men inte våndas jag av det. :D

Det passar dock inte TILLSAMMANS med sång, så vill Larsson skriver jag okomplicerat stråk (2 stämmor max) efter sång är lagd. FÖr att minimera krockar o annat

jonnerstone:

--- Citat från: Dividend skrivet 08.12.2010, 18:24:57 ---Ja, min tanke var ju inte att dissa J, blev bara lite orolig, när hm skrev att det var fritt fram för dig jonnersone :)
(Och alltså verkade "dra sig ur" projektet.)

Tycker nog det skall vara fritt fram av andra att bedöma versionerna  i tråden och borde inte vara något problem eller påfrestande för nån? (Trodde jag.) Om man våndas av det, så ber jag dock om ursäkt J :)

Ingen har ju t ex nämnt mitt pålägg (Som jag tycker har en del grymma saker), det är ju ännu mer tecken på att folk inte gillar, men inte våndas jag av det. :D

Det passar dock inte TILLSAMMANS med sång, så vill Larsson skriver jag okomplicerat stråk (2 stämmor max) efter sång är lagd. FÖr att minimera krockar o annat

--- Slut citat ---

Klart det är fritt fram att bedömma  :), och jag våndas inte ett dugg och känner inte det påfrestande. Jag personligen får dock inte ut nåt av att bli jämförd i det stadie som vi befinner oss i nu. I detta läget när det fortfarande är en idé är jag intresserad av konstruktiv kritik. Sen när alla tre (eller fler  :)) är färdiga och Larsson kanske bestämmer sig för att lägga upp alla tre. Då är det ju en helt annan sits. Jag var med i ett liknande sammanhang med en låt av Eq och där blev det lixom lite samma sak, att man glömde bort det konstruktiva och koncentrerade sig enbart på att jämföra versionerna. Jag antar att det är lätt hänt att det blir så.
Nog om det.....jag är fortfarande på och när jag känner mig nöjd med min prestation så kommer Larsson att få filerna, vad han sen gör med det är helt upp till honom  :) Tills dess så använder jag mig av andra kanaler för att få lite tips och råd.

Kör hårt och jag hoppas verkligen att HM färdigställer sin version, för den verkar lovande så här långt!!

Dividend:
Jäpp, och jag gillar din version mer och mer faktikst! (HAr den nedladdad och kör tävlingar med den och mina kompisar varje kväll :D )

Nej men ordet "våndas" och "påfrestande" var smått skämtsamt menat i sammanhanget.

jonnerstone:

--- Citat från: Dividend skrivet 08.12.2010, 23:59:25 ---Jäpp, och jag gillar din version mer och mer faktikst! (HAr den nedladdad och kör tävlingar med den och mina kompisar varje kväll :D )

Nej men ordet "våndas" och "påfrestande" var smått skämtsamt menat i sammanhanget.

--- Slut citat ---

:)

...och så tjatar vi lite på HM tycker jag så att han färdigställer sin version.  :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion