Forum > Demolåtar

Larsson - moll ska det vara..

<< < (4/16) > >>

Harmonica mike:
Tja så här kanske man skulle kunna dra det..kapade låten och körde från 2.25 cirkus to the end

Första sångstroferna bara blarr men från:

"Now we are throwing stones on the surface of a big lake
Our love - fading like the circles on the water
Our love - fading like the snowflake in The Spring
Our love is like a seashell thrown out from The Sea - tryin´ - to get back"

tycker jag det funkar fint.

Tanken med kopplingen till havet och vattenytan - kärleken är bräcklig.Den blir lätt grumlig och otydlig/stormande innan den sakta falnar..eller nåt typ.
Tycker du att detta kan vara nåt sånguttryck/text ide´,så får jag kasta mig över resten.

Mike

MaxB:
Din röst är som en gobit till kaffet!  :wub:
Här tycker jag att du drar ut på tonerna mer än nödvändigt men principen på sången gillar jag. 

Eddi:
Jag var ju hyggligt bestämd när jag ansåg att en sångerska skulle till för att fullända detta stycke. Sticker inte under stol med att jag tänkte Stensdotter som skulle ha gjort nåt suveränt på denna och då plötsligt kommer HM in från höger och kullkastar alla mina förutbestämda planer. Det Micke gör här är helt suveränt så jag tycker ni ska utveckla detta colab att omfatta hela låten. (Sorry Stensdotter)

Harmonica mike:
Eddi å Max,tackar så mycket.

Lite svengelska här och där är det nog.Samt lite brist i texten ordmässigt,gör ju att jag fick sjunga ut med råge,det fixar sig när poeten har hittat rätt feeling  :)
Lite krånglig låt att lära sig,det skulle underlätta med ackordsföljden dock.Men men,Larsson "got the ball",vi får se vad som sägs om min ide´till detta...

Mike

Dividend:
Tycker också det funkar bra med din sång..

Vill också veta ackordsföljden. Känns som Em och Am är med i nån form, i klang med nåt extra nån 1/8del här och var?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion