Forum > Demolåtar
Larsson - moll ska det vara..
Larsson:
jag fattar vad du menar.. jag har lixom lämnat mitten fri för lead..och iom att ingen lead finns så tippar det lite åt sidorna
ska fundera på cymbal slagen dock.. vet inte riktigt vad du menar där
men i slutet av första halvan finns det vissa cymbalslag jag själv stör mig på iaf (en bright cymbl till vänster)
andra halvan jämmnar det ut sig iom att elgitarren väger upp den akustiska.. har ingen ide hur man ska undvika det dock
men jag ska ha det i åtanke iaf! :)
tack för feedbacken
--- Citat från: Gurano skrivet 01.12.2010, 22:26:56 ---Hej
En stillsam och väldigt behaglig låt. Saknar dock en skön röst med intelligent text :) .
En sak som stör mig är att guran ligger i vänster lur hela tiden, det är inte fel - bara en smaksak - men jag tycker att det splittar för mycket - åtminstone i min skalle :lol: Splittringen blir inte lika påtaglig i 2a halvan men det finns dock där. 2a halvan är riktigt schysst.
På grund av denna instrumentuppdelning i hö/vä så tycker jag att vissa cymbalslag blir lite knasiga i ljudet (kan tyvärr inte förklara närmare vad jag menar) men de framträder väldigt mycket.
Bara lite tankar från mig!
Ha det gott
Gurano
--- Slut citat ---
Harmonica mike:
Tjenixen Larsson.
Helt underbart detta.Det enda som saknas är sång.Drar ned låten ifall inspirationen behagar innfinna sig :)
Mike
clavinova:
Bra låt, väldigt snygg, luftig och separerad mix. :)
Fick starka Pink Floyd-vibbar i början men sedan gled den över i en mer Cohensk stil. HM skulle bli perfekt till denna låt! ;)
Dividend:
Fastnade rätt länge med din låt.
Vissa saker kanske inte funkar. Försökte frasera mina celli mot gitarren, men det är ju rent ut sagt inte bra, din basiga cello döljs t ex av mitt låga stråk. Fimpa det om du vill, och gillar du inget alls, så är det lugnt också! :)
I alla fall min tanke är, isåfall att ha orkestern på slutet (med kören och det där) och inte i början som det är nu!
Det är horn, violin, celli och en liten liten oboe...
freddy:
Ja det låter bra larsson, finstämt. Men saknar låten, svårt att uttala sig i övrigt. Det kan bli blir, när låten kommer på plats. Men fin bakgrund.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida