Forum > Färdiga produktioner
Eddi & MaxB - Its Allright
Eddi:
Om man vill roa sig med att lyssna på en "monoversion" utan pluggar av denna kan man gå till:
http://soundcloud.com/jedson/tracks
där det mixade tracket ligger också för jämförelse.
Tokai:
Får jag inget svar...? :(
Eddi:
--- Citat från: Tokai skrivet 25.11.2010, 18:51:53 ---Hejsan!
Kommer in lite sent. Jomen det här var en trevlig lyssning. Jag tycker lite som cykeln att man kanske skulle variera antalet instrument i verserna. Antingen bygga upp dom efterhand eller ta ner dom nånstans i mitten, gillar bäst sista alt. När mandolinen kommer in känns partiet som ett stick eller ett soloparti. Kanske skulle mandolinen spela lite fler toner (en liten melodi) och varför inte lite högre? Sen saknar jag lite hihat i låten eller cymbaler i reffen.
Refrängen är en sån riktig maffig sak. Men nog har jag hört den nånstans. Men är det inte så med alla bra refränger? Jag får lite känsla av en ung Rod Stewart med the Faces (bortsett från hesheten då)
Sen är låten vers-refr hela tiden. Ett litet nytt parti hade inte skadat. Kanske att lugna ner en vers hade hjälpt? Men bra, en låt man vill lyssna fler gånger på.
/Staffan
--- Slut citat ---
Ojdå Staffan hade helt missat ditt inlägg. Du är inne på det som vi var under processen att kanske skulle vi köra sista versen med enbart pads och ev. med trummor. Ett stick till hade behövts men nu med två första verser så blev det så långt så vi skippade det.Håller med om att rytmsektionen kunde fått lite mer mässingsljud. Antalet instrument i verserna är i förhållande till refrängen ungefär hälften redan men kunde kanske ha skurits lite till som sagt. Får se om det händer något mer med denna den ligger ju fortfarande på halvfärdiga.
Tack för tyck :D
MaxB:
--- Citat från: Tokai skrivet 25.11.2010, 18:51:53 ---Kommer in lite sent. Jomen det här var en trevlig lyssning. Jag tycker lite som cykeln att man kanske skulle variera antalet instrument i verserna. Antingen bygga upp dom efterhand eller ta ner dom nånstans i mitten, gillar bäst sista alt. När mandolinen kommer in känns partiet som ett stick eller ett soloparti. Kanske skulle mandolinen spela lite fler toner (en liten melodi) och varför inte lite högre? Sen saknar jag lite hihat i låten eller cymbaler i reffen.
Refrängen är en sån riktig maffig sak. Men nog har jag hört den nånstans. Men är det inte så med alla bra refränger? Jag får lite känsla av en ung Rod Stewart med the Faces (bortsett från hesheten då)
Sen är låten vers-refr hela tiden. Ett litet nytt parti hade inte skadat. Kanske att lugna ner en vers hade hjälpt? Men bra, en låt man vill lyssna fler gånger på.
--- Slut citat ---
--- Citat från: Tokai skrivet 27.11.2010, 16:33:09 ---Får jag inget svar...? :(
--- Slut citat ---
Jag kommer själv lite sent med ett svar men omständigheter utanför musiken gör att här skyndas inte med musikskapandet.
Bra idéer kommer du med. Det är lite som en challange mellan Eddi och mig, det här med mixningen.
Etapp 1 var hans bakgrund.
Etapp 2 att jag hittade melodi och text och sjöng in den.
Etapp 3 var att Eddi mixade så bra att vi båda ansåg att vi kunde presentera den på KR.
Etapp 4 var att Eddis mix har blivit riktigt bra (tycker jag).
Etapp 5 innebär att jag ska försöka få till en mix också.
I etapp 5 kan jag tänka mig att jag tar vara på de av dina ideer som går att förverkliga.
Förändring med något nytt parti i låten blir det inte denna gång men en del andra tips
kan jag ta tillvara på.
Ursäkta att jag ännu inte givit feedback men det beror som sagt på att jag inte hunnit komma till skott ännu. Hoppas få tid imorgon.
Wernborg:
Sången väldigt svag, särskilt i början. Jag tycker det är för mycket instrument i första versen. Orgeln kan nog sänkas ordentligt eller tas bort för att öka dynamiken som jag upplever att ni inte arbetat alls med? Snyggt med tamburinen i refrängen. Äkta eller inte? Gillar också det halvt oväntade startackordet i versen. Bra!
"Mandolin"-drillandet på gitarren i mellanspelet låter inte så kul när det pågår så hela tiden.
Låten som sådan maler på utan att sticka ut särskilt. Bra framfört.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida