Forum > Färdiga produktioner
Eddi & MaxB - Its Allright
MaxB:
Får se om jag kan tillmötesgå dessa synpunkter. Vi har varit inne på något liknande men återstår att se om min mix kan närma sig det du tipsar om. Tack för tips och synpunkter!
Wernborg:
--- Citat från: MaxB skrivet 27.11.2010, 19:56:07 ---Får se om jag kan tillmötesgå dessa synpunkter. Vi har varit inne på något liknande men återstår att se om min mix kan närma sig det du tipsar om. Tack för tips och synpunkter!
--- Slut citat ---
... och hur var det med tamburinen?
Eddi:
--- Citat från: Wernborg skrivet 27.11.2010, 20:56:19 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 27.11.2010, 19:56:07 ---Får se om jag kan tillmötesgå dessa synpunkter. Vi har varit inne på något liknande men återstår att se om min mix kan närma sig det du tipsar om. Tack för tips och synpunkter!
--- Slut citat ---
... och hur var det med tamburinen?
--- Slut citat ---
Tamburinen var äkta Halion One från något drumkit där, lät den så äkta? Jag har ju en men var för lat bara.
Tack för tyck i övrigt W.
MaxB:
--- Citat från: Wernborg skrivet 27.11.2010, 18:43:41 ---Gillar också det halvt oväntade startackordet i versen. Bra!
"Mandolin"-drillandet på gitarren i mellanspelet låter inte så kul när det pågår så hela tiden.
--- Slut citat ---
En av de detaljer som fick mig att gå igång var just det oväntade startackordet.
Angående mandolinen tycker jag den är bra men mitt öra hör ett parti jag vill Eddi ska ändra tonerna på. De lirar inte tillsammans med hans sologura enligt mig. Dock är den mannen lika envis som jag och vill ha det som det är. Jag tror dock jag kommer tona ner på den just då... B)
MaxB:
En första mix innan jag ens hunnit bekanta mig med alla spåren. Det känns tungt för min gamla dator och gamla Cubase att orka med så mycket, hittills c:a 20 spår.
Första mixen låter för mig vid lyssning i internetdatorn lite för basrikt, eller...
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/ItsAllright_20101127_MaxB_mix.mp3[/mp3]
Mandolinen spelar inte de toner jag aldrig blivit vän med... B)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida