Forum > Färdiga produktioner

Eddi & MaxB - Its Allright

<< < (10/10)

Eddi:

--- Citat från: MaxB skrivet 28.11.2010, 02:47:55 ---En första mix innan jag ens hunnit bekanta mig med alla spåren. Det känns tungt för min gamla dator och gamla Cubase att orka med så mycket, hittills c:a 20 spår.

Första mixen låter för mig vid lyssning i internetdatorn lite för basrikt, eller...

[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/ItsAllright_20101127_MaxB_mix.mp3[/mp3]

Mandolinen spelar inte de toner jag aldrig blivit vän med...  B)

--- Slut citat ---
Mixen är helt klart renare men jag saknar ju mina gitarrer hela tre styckna är som bortblåsta nja jag vet inte jag det blev en hel del tråkigare kan jag tycka.

Edit: Här kan man jämföra bättre http://soundcloud.com/jedson/tracks

MaxB:
Mr Jedson! Tnx for the comparison. Det var ett smidigt sätt att se och höra båda.

Ja, jag har inte hunnit lyssna igenom alla spår och datorn knorrar att det är så många flera än vanligt. Här finns hittills minsta möjliga antal spår för att bära upp låten

1 stereospår - Trummor (Eddi)
1 monospår - Bas (Eddi)
1 monospår - Orgel (Eddi)
3 monospår - Akustiska gitarrer (Eddi)
1 monospår - Elgura komp (Eddi)
1 monospår - Elgura melodispel (Eddi)
1 monospår - Mandolin (Eddi)

1 monospår - Sång (MaxB)
4 monospår - Körstämmor (MaxB)
1 stereospår - Elgura melodispel och trestämmigt på slutet (MaxB)

ser ut som 17 spår in alles men jag har för mig att jag var uppe i 18-20.
Kanske har jag lagt in dina sologitarrer där men inte hunnit lyssna in mig på dem.

Jag försökte att omväxlande muta mandolin där jag tycker att den inte spelar unisont med de andra och samma sak med en elgura melodispel på några partier. Många instrument blir det!
I min mix toppar du med 9 instrument (Eddi the drummer inräknad), jag kommer på andra plats med 6 om man inte räknar in slutets trestämmiga förstås, för då närmar jag mig med 8 bidrag!

Fan, snart är man väl uppe i 97 spår!  :rolleyes: Då kan vi konkurrera med Perras dansbandsmusik!  :lol:

Eddi:
MaxB och jag har kommit överens om att vi gillar den egna mixen bäst så därför slänger vi simultant upp varsin tråd på färdiga. Vi har ju gjort hälften av låten var så så får det bli. Om ni nu av någon outgrundlig anledning vill tycka till om vilken mix som är bäst så anser jag att ni utan att skämmas kan anse min som den allra bästa  :lol:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion