Forum > Demolåtar
Du gör en cover på - I shall be released
Fuzzbub:
--- Citat från: asti skrivet 08.12.2010, 11:37:16 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 08.12.2010, 11:35:06 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 08.12.2010, 00:20:42 ---
--- Slut citat ---
http://www.dailymotion.com/video/x1e9dw_the-last-waltz-i-shall-be-released_creation
--- Slut citat ---
Bra funnet Fuzz - festligt att se 8 man göra sina Dylaninpersoneringar samtidigt :D
--- Slut citat ---
Vilka åtta man är det? En kvinna? Är Van Morrison med?
[/quote]
Kvinnan är ingen mindre än Joni Mitchell! :wub:
Van "the man" är den lite kortare personen till vänster om Dylan.
[/quote]
...och vidare så jammar Neil Young, Ringo Starr, Ron Wood, Eric Clapton m.fl. med. Snubben i baskern har jag ingen koll på och inte heller han bakom Dylan med den i fronten nedvikta cowboyhatten. /JEH
badlands:
Nämen Fuzz... Känner du inte till dessa gubbar?
Historia min vän...
Basker = Doctor John och han med den vikta cowboy hatten är ingen mindre än Ronnie Hawkins. Snubben som The Band startade sin karriär med, The Hawks.
Så... Lite historia....
Fuzzbub:
--- Citat från: badlands skrivet 09.12.2010, 08:49:24 ---Nämen Fuzz... Känner du inte till dessa gubbar?
Historia min vän...
Basker = Doctor John och han med den vikta cowboy hatten är ingen mindre än Ronnie Hawkins. Snubben som The Band startade sin karriär med, The Hawks.
Så... Lite historia....
--- Slut citat ---
Tack för lektionen Badlands. Säg till så får du en gratislektion av mig ang. välljudande gitarrer. ;) /JEH
mixuz:
Här är en lite annorlunda version. Jag gjorde den innan jag lyssnat på de andra versionerna.
yderrFs version är ju sanslöst bra. Mja, den här är lite skum. Texten är Mikael Wiehes svenska tolkning.
http://www.speedyshare.com/files/25611811/realese.mp3
Harmonica mike:
Ole´mixus.
Kul med en verre till,din var annorlunda.Lite mer 2000 talet liksom med de frenetiska "beatiga" trummorna.
Och sång på svenska - bra grepp.Lite kort bara,men bra feeling ändå som gick hem hos mig.
Mike
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida