Forum > Demolåtar
Du gör en cover på - I shall be released
MaxB:
Många gör en cover på Bob Dylans låt: "I shall be rereased". Varför gör man en sån? Är det för att ingen annan gjort det tidigare? Knappast! Är det för att man gillar Dylan eller för att man gillar låten? Hur är det för dig?
Gör en cover hur du vill. Lägg den på egen server eller annan server ute på internet och lägg en länk till din version av låten, här på KR. Om du vill samarbeta med nån annan på KR är det alltid välkommet. Samarbete musiker emellan uppskattas.
Jag har börjat på en men den är för snabb, virveltrumman är för fjollig och jag har ingen smärta i sången. Ska göras om så snart det börjar strömma in flera tolkningar av låten.
cykeln:
Eftersom jag sagt A får jag väl säga B
ISBR är väl ingen favorit men en låt som alla kan och därför lätt att göra tillsammans fast man inte repat
Den här versionen tog jag fram till Gränslandets konsert i Orsa - Vi körde den helt orepad
Vi gjorde två Dylan som en extra avrundning - Den andra var All along the Watchtower
Har gjort en liten variant på akordgången i refrängen
Min idealversion är nog The Bands
http://www.box.net/shared/0cubgui2k7
Eddi:
Snyggt Cykeln - ja det ställer ju onekligen krav på min variant känner jag huga huga - bra munspel också.
MaxB:
Bra nerv Cykeln och nära originalet i instrumentsättningen och stämningen.
Harmonica mike:
Nu fick man så där skön prestationsångest igen :D Det kan bli en skön tråd detta.
Tordes inte lyssna på hojens verre.Snickrar till min lite trummässigt först;funderar på att damma av cajonen.Vidare så MÅSTE det in en hammond i min version..men det är många mariga svarta tangenter i E :(
Hang in there mates,min verre kommer.
Mike
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida