Forum > Demolåtar

Du gör en cover på - I shall be released

<< < (9/21) > >>

Harmonica mike:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 21.11.2010, 01:03:09 ---Okej då, här kommer min garagevariant... 

Använde inget klick och inga klipp i spåren.
Sång och stämmor satt samtidigt som gitarrerna.(Blev en hel del läck från instrument in i sångmickar.)
Fyra tagningar:

1. kompgit & leadsång
2. bas & stämma
3. trummor
4. leadgit & stämma

Båda gitarrerna och basen körd genom en liten uppmickad gitarrstärkare!

http://snd.sc/cvMXsH

--- Slut citat ---

Yes box alright Rattlet!

On the spot here,diggar detta.Tempot snabbt,förmodligen den snabbaste som Max påpekar,men jag tycker att det funkar hyfsat.Härligt stökigt "garage/replokalssound"  över prodden.
Bra och avvägda solon,bra lirat över lag - och basen,ja så här skall det låta.Jag får träna vidare.

Extra fundering:
Undrar hur det skulle låta i ett lägre tempo,,skulle det bli mer känsla i sången..?
Jag lutar lite åt det hållet med Maxb:s version och undrar om det inte skulle sitta i din också..?

Sidospår:
Om du har spotify,kolla in "Blaire Reinhard band" och plattan "Concert for Lauren"..Där finns rysar versionen av denna låt,enligt mig då.

Slut på funderingar och sidospår,bra jobbat skallran.

Mike

Rattlesnake:
Tack alla,
trummorna är spelade på pads (Roland TD3). Är ju ingen vidare trummis (vilket hörs), men efter att ha flyttat några slag som låg lite väl off blev det hyfsat. Är ingen sologitarrist eller karismatisk sångare heller, och basen fick bli enkel då jag hade stämma att tänka på. Så det blev ju ett ganska jämnbra band där ingen sticker ut, typ.  :D
Ja, tempot är nog ganska snabbt. Lyssnade på några versioner och tyckte att snabbt och rakt lät roligast att försöka sig på. Jag tror det tog 1½h att spela in, och en halvtimme att mixa. Kommer nog göra fler experiment åt det här hållet, men jag tror bara det passar en viss typ av låtar. Men känslan jag vill få fram är "live i studion", nåt som jag tror går ofta går förlorad med klick, copy-past och kliniska dubbningar. Tyvärr tappade jag en hel del ljudkvalitet denna gång, men jag tror det mest berodde på val av mickar och trumljud.

Ja, dags att lyssna på era versioner då!  :)

Eddi:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 21.11.2010, 16:44:09 ---Tack alla,
trummorna är spelade på pads (Roland TD3). Är ju ingen vidare trummis (vilket hörs), men efter att ha flyttat några slag som låg lite väl off blev det hyfsat. Är ingen sologitarrist eller karismatisk sångare heller, och basen fick bli enkel då jag hade stämma att tänka på. Så det blev ju ett ganska jämnbra band där ingen sticker ut, typ.  :D
Ja, tempot är nog ganska snabbt. Lyssnade på några versioner och tyckte att snabbt och rakt lät roligast att försöka sig på. Jag tror det tog 1½h att spela in, och en halvtimme att mixa. Kommer nog göra fler experiment åt det här hållet, men jag tror bara det passar en viss typ av låtar. Men känslan jag vill få fram är "live i studion", nåt som jag tror går ofta går förlorad med klick, copy-past och kliniska dubbningar. Tyvärr tappade jag en hel del ljudkvalitet denna gång, men jag tror det mest berodde på val av mickar och trumljud.

Ja, dags att lyssna på era versioner då!  :)

--- Slut citat ---
1. Du lyssnar och lyssnar och lyssnar
2. Du gillade inte alls det du hörde och har ingen lust att kommentera
3. Du har ansvaret för en kompis svensexa och har inte tid för musik nu han ska skickas inrullad i en matta till mexikanska ambassaden i Kuwait först
4. Du tror inte att vi bryr oss om ditt omdöme - fel fel fel klart vi gör men vi ändrar inget ändå :D

ydderF:
Kul tråd! Många fina versioner. Gillade din garageversion, Rattle!

Här är min bluegrassversion spelad in på en crappy liten laptop, med innebygd mikrofon :wacko:
Ljudet påminner mig lite om min gamla Tascam 4 spår :D Massa brus i bakgrunden :)
Har spelat alla instrumenten och alt är one take pr instrument.

http://www.box.net/shared/q8lzsziqqp

Harmonica mike:

--- Citat från: ydderF skrivet 22.11.2010, 15:08:00 ---Kul tråd! Många fina versioner. Gillade din garageversion, Rattle!

Här är min bluegrassversion spelad in på en crappy liten laptop, med innebygd mikrofon :wacko:
Ljudet påminner mig lite om min gamla Tascam 4 spår :D Massa brus i bakgrunden :)
Har spelat alla instrumenten och alt är one take pr instrument.

http://www.box.net/shared/q8lzsziqqp

--- Slut citat ---

Underbar version Freddy!

Ljudet låter helt ok tycker jag,något brus hörde jag inte vid mina monitorer/avståndslyssning..grymt kul tråd detta.

Mike

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion