Forum > Demolåtar

Du gör en cover på - I shall be released

<< < (10/21) > >>

ydderF:
Tack för det, Mike ;)

Det är en jädrans massa brus där faktisk, från viftan ( eller vad det heter på svensk ) fläckten? :unsure:
Man hör det godt på det lugna partiet midt i låten.
Jag tok av massor av hög frekvens, så därför låter det lite "tape" så där.
Lastade ned Asio4all så at jag kunde använda PCmikrofonen på låg latency.
Roligt at forska lite :)

Eddi:

--- Citat från: ydderF skrivet 22.11.2010, 15:08:00 ---Kul tråd! Många fina versioner. Gillade din garageversion, Rattle!

Här är min bluegrassversion spelad in på en crappy liten laptop, med innebygd mikrofon :wacko:
Ljudet påminner mig lite om min gamla Tascam 4 spår :D Massa brus i bakgrunden :)
Har spelat alla instrumenten och alt är one take pr instrument.

http://www.box.net/shared/q8lzsziqqp

--- Slut citat ---
Härlig version Ydderf fast det låter ju mer som om han var på Spa än i fängelse - riktigt bra lirat tack för den.

ydderF:
 :D :D

Det har du rätt i :) Jag tolkar kanske texten fel, men för mig är det mycket hopp i den.
Så därför det lite glada soundet ;)

MaxB:

--- Citat från: ydderF skrivet 22.11.2010, 17:24:17 --- :D :D

Det har du rätt i :) Jag tolkar kanske texten fel, men för mig är det mycket hopp i den.
Så därför det lite glada soundet ;)

--- Slut citat ---

Och du kör samma ackordsväng som jag började det hela med, inte som Dylan tolkade eländet...  :wub:
Ja här var det fart och fläkt med ett hopp om en framtid.
Det låter verkligen som att sången ligger inbäddad i bruset från laptopens minimala mikrofon.
Skönt sound, trots det. Gillas!

Rattlesnake:
Då är mattan ivägskickad och jag har lyssnat igenom alla versioner! Väldigt olika stilar och tolkningar, inte minst på ackordföljder! Beror nog på att det är en ganska simpel låt rent melodiskt, och därigenom stora möjligheter att göra sin egen låt av.

Cykeln
Klart sound men lite för mycket limiter - låter högt och lite trasigt i diskanten. Sången är känslosam och lidande. Basen är tung och hård. Kul ackordbyte i refrängen, det överraskar. Trummorna lite för knepiga för min smak.

Mike
Gillar feelingen i låten. Och att instrumenten smyger in lite eftersom. Suverän sång och bra klass på mix och prodd.
Basen och trummorna låter inte riktigt sams, kanske för att baskaggen är så låg.

Fuzzbub
Snyggast gitarrsolo. Sticket är riktigt bra, låten är ju väldigt basic i original och behöver variationen det ger. Trummorna drar ned helhetsintrycket, låter inte dåligt men lite statiskt som från en trummaskin.

Eddi
Psykedelisk ljudbild. Tycker ändå att vissa saker i soundet påminner om den man hör i Mikes version. Stämmorna låter inte riktigt rätt i pitch alla gånger, men annars låter det bra, och personligt. Hör vi en cajon?

MaxB
Här har vi den som mest påminner om min i tempo. Och elgitarren kör lite samma countryräka. Men det här låter ljust och luftigt. Härligt rasp i sången, men positiv stämning ändå. Låten kändes lite kort.

ydderF
Oj så fint spelat. Men lite synd att den inte fick spelas in med lite bättre ljud - låter lite som från ett gammalt kassettband. Men gillar det okonstlade och raka i det här arrangemanget, och den gör mig glad, vilket många av versionerna jag hörde på youtube inte gjorde...

Ja, när jag tänker efter så gjorde alla versionerna mig glad, för man hör entusiasmen bakom. Många kända artisters verrar låter som en dag på jobbet. De med falsettsång i lead, inkl the Bands, kan jag bara inte med. Säkert nån traumatisk upplevelse från barndomen (BeeGees)   :ph34r:  :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion