Forum > Demolåtar
Du gör en cover på - I shall be released
cykeln:
--- Citat från: MaxB skrivet 15.11.2010, 06:33:55 ---Bra nerv Cykeln och nära originalet i instrumentsättningen och stämningen.
--- Slut citat ---
Tackar!
cykeln:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 15.11.2010, 12:40:35 ---Har man sagt a så..
Här är min verre http://www.speedyshare.com/files/25200502/I_shall_be_released_-_final.mp3
Inte så mycket att säga om detta förutom att jag knackade/klistrade in trummorna idag,så det sliter lite.
Såga på.
Mike
--- Slut citat ---
Skönt att höra din stämma igen!
Lite live-känsla över denna - j-ligt bra sjunget - kul med de små tillropen
Bra stämmor
snygg layed-back version
cykeln:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 15.11.2010, 13:06:40 ---Härlig version Stefan med bra feeling i sång och instrumentering/ackord.Gillade munspelet som tusan!Kul tråd detta,hoppas fler hittar inspiratiojn och bjuder på lite fria tolkningar.
Ångrar att jag inte fogade in en solo runda för munspelet på min version av låten,det hade varit en fin krydda.
--- Slut citat ---
Stort tack för det Mike
och att du gillar munspelet suger jag särskilt åt mej när det kommer från dej!
cykeln:
--- Citat från: Eddi skrivet 15.11.2010, 21:48:40 ---Jo nu kunde jag komma åt den - och ni har bra pipor allihopa. Känner mig som en sprucken korv i jämförelse ungefär men här är i alla fall det utlovade oljudet från Huddinge.
[mp3=200,20,0,center]http://www.wideworld.se/music/IShallBR.mp3[/mp3]
Har försökt hitta mannen själv på Utube sjungandes denna dänga men gick bet på det är det någon som har en länk till övers (inte bara ljud alltså)
Edit: Hör nu med tydlighet att demensen satt in på allvar - jag skulle ju fixa basen innan släppet juh.......hm.....
--- Slut citat ---
Det handlar om hur man använder sin spruckna korv. Jag tycker att vid ex 150 så använder du den helskönt.
Bra gitarr. Trummorna är kanske lite hetsiga (ska jag säga)
cykeln:
--- Citat från: mahan skrivet 15.11.2010, 23:05:29 ---Tjou Cykeln!
Skön verre detta bara..... varva ner trummorna till halva takten, med nuvarande tempo tar dom kål på myckat av det annars snygga arret och liret. Jättebra stämmor med snygga långsamma upp o nergångar, fin känsla i det (bara trummorna fås ner till halva tempot som sagt)
Bra jobbat!
h. johan
--- Slut citat ---
Hallå Johan
Du har förstås helt rätt angående trummorna. Hade en idé där men den funkar inte så bra.
Ska se om jag hittar lite tid att göra om --- om inte du kan tänka dig ?? :-)
Kul att det övriga funkar!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida