Forum > Färdiga produktioner
Wernborg - Seasons of mind
freddy:
Bra jobbat, schyst låt. :)
I min lyssning är basen för hög och sången är lite väl dynamisk, men jag vill gärna ha jämnstark sång hela tiden.
Mixen låter bra och är balanserad i övrigt, men det låter samtidigt lite tråkigt och förväntat liksom. Inget som sticker ut eller låter extra bra. Svårt att förklara riktigt. Lite neutral, lagom, inte-ska-väl-jag och capricciosa - svenskt liksom.
Emlan:
Behaglig och bra låt.
Gillar refrängen.
Tokai:
Finemang låt.
Nu vet jag vilken stil du gillar - melodiöst men inget som sticker ut, har jag rätt? Nä, jag bara provocerar lite
Ang, basfrekvensen vet jag inte om det är fixat för jag tycker den är hög ännu.
Gillar ackordbytena - är det lånat från The Police?
Mats:
Schysst arr, bra komplement vers, refräng, bra uppbyggt, kanske skulle gått en aning snabbare, vad är det för bpm?
Tuggande gitarrer under verserna gör kanske att det låter lite gammalt? :)
Helt okej med mig iofs.
Min fot höll takten så den gillade också.
Wernborg:
--- Citat från: cykeln skrivet 19.11.2010, 10:53:55 ---".... Allt är omgjort, men melodin är såklart densamma. Du har väldigt bra minne, med tanke på att den gick tämligen obemärkt förbi i festivalen"
Eller så har den en rejäl dos av refrängernas kvalitetssignum - att sätta sig som en smäck :D
--- Slut citat ---
Tackar.
--- Citat från: freddy skrivet 19.11.2010, 11:01:59 ---Bra jobbat, schyst låt. :)
I min lyssning är basen för hög och sången är lite väl dynamisk, men jag vill gärna ha jämnstark sång hela tiden.
Mixen låter bra och är balanserad i övrigt, men det låter samtidigt lite tråkigt och förväntat liksom. Inget som sticker ut eller låter extra bra. Svårt att förklara riktigt. Lite neutral, lagom, inte-ska-väl-jag och capricciosa - svenskt liksom.
--- Slut citat ---
Nog är den lite lagom alltid. Ja, det kanske blir ett extra elakt gitarrspår som krydda sedan...
Tack för feed.
--- Citat från: Emlan skrivet 20.11.2010, 20:44:16 ---Behaglig och bra låt.
Gillar refrängen.
--- Slut citat ---
Tack.
--- Citat från: Tokai skrivet 20.11.2010, 22:32:46 ---Finemang låt.
Nu vet jag vilken stil du gillar - melodiöst men inget som sticker ut, har jag rätt? Nä, jag bara provocerar lite
Ang, basfrekvensen vet jag inte om det är fixat för jag tycker den är hög ännu.
Gillar ackordbytena - är det lånat från The Police?
--- Slut citat ---
Tack. Har inte fixat basen ännu. Jag har inte medvetet snott från Police men den kanske ligger där nånstans och lurar ändå? Melodiöst men inget som sticker ut. Ja så är det kanske, men det betyder inte att det är det jag gillar bara för att jag råkade göra en sådan låt. Gissar att du syftar på en kommentar i någon av dina låtar där jag inte gillade "stilen". Jag tycker man ska få vara kritiker även om man inte är bättre själv eller om man pysslar med helt andra saker än det man lämnar feedback på.
--- Citat från: Mats skrivet 20.11.2010, 23:20:50 ---Schysst arr, bra komplement vers, refräng, bra uppbyggt, kanske skulle gått en aning snabbare, vad är det för bpm?
Tuggande gitarrer under verserna gör kanske att det låter lite gammalt? :)
Helt okej med mig iofs.
Min fot höll takten så den gillade också.
--- Slut citat ---
Tack. Det där med bpm ja. Jag höll på och velade fram och tillbaka och har testat på lite och mycket snabbare än som det är nu, men fastnade till slut för att låta den vara lite släpig som nu. Trevligt att din fot höll takten. :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida