Forum > Färdiga produktioner
Wernborg - Seasons of mind
Wernborg:
LÅTNAMN: Seasons of mind
ARTIST/GRUPP: W
GENRE: Rock
LÅTLÄNGD: 3,43
KOMPOSITÖR: W
PRODUCENT: W
EV. MEDVERKANDE: Ingen
INSPELNINGSÅR: 2010
FORMAT: mp3
Ver 2 (2010-12-04)
Har automatiserat och komprimerat sångspåret så att nivån är jämn? nu.
Höjt virveltrumman.
Vässat diskant på mastermixen.
Lite nya trumfill. Bort med keyboardskadan som vissa fill led av.
Rensat i fillgitarren något.
Ver 1
Vad tror ni om arret?
Gurano:
Hejsan
Arrangemanget funkar bra - en bra musikalisk tråd genom låten tycker jag. Tycker om den där spooky synthen som kan skönjas då och då.
Sången är lite för låg. Tycker inte att sologuran är så rolig (den som spelar typ 2 toner - förstår du vilken jag menar?)
Ha det gott
Gurano
Wernborg:
--- Citat från: Gurano skrivet 13.11.2010, 19:54:52 ---Hejsan
Arrangemanget funkar bra - en bra musikalisk tråd genom låten tycker jag. Tycker om den där spooky synthen som kan skönjas då och då.
Sången är lite för låg. Tycker inte att sologuran är så rolig (den som spelar typ 2 toner - förstår du vilken jag menar?)
Ha det gott
Gurano
--- Slut citat ---
Håller med om "sologuran". Har snyggat till den nu tror jag. Stratan fick lufta sig lite så det blev lite bättre tror jag.
Sen har jag tagit bort slasksången och gjort nytt. Även några körspår. Ny version längst upp.
Håkan Nilsson:
Skön låt. Nåt jag tänkte på var att det låter för master-platt i mina öron. Kagge och virvel ska stöta till lite mer tycker jag.
Känns inte bra att klaga egentligen .:unsure:
Fuzzbub:
--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 14.11.2010, 15:44:47 ---Skön låt. Nåt jag tänkte på var att det låter för master-platt i mina öron. Kagge och virvel ska stöta till lite mer tycker jag.
Känns inte bra att klaga egentligen .:unsure:
--- Slut citat ---
Inte se det som att klaga vi ger ju kontruktiv kritik, väl? :huh:
Jag håller med Håkan i att kagge och virvel ja trummorna egentligen är lite låga. Annars är det riktigt bra det här.
Jag gillar versen skarpt med den där schyssta basgången! Skulle vilja vänta med refrängen och kasta in den andra versen
där istället för att liksom spara på den lite. Väldigt catchy refräng som sätter sig är det!
Tycker efter ett par lyssningar att sången är ömsom stark ömsom svag förresten. Lite kompressor/limiter där kanske?
Hur som, bra låt och bra jobbat! /JEH
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida