Forum > Färdiga produktioner
Wernborg - Seasons of mind
MaxB:
Efter 94 sekunder låter en gitarr konstigt i min lysning (hörlurar) - som om gitarren eller fingrarna snubblade.
Var är hammondorgeln? Saknar en sån som fläskar till det bland gitarrerna, på vissa partier.
Arret är städat och bra! Inte så spännande men vad gör det?
Wernborg:
--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 14.11.2010, 15:44:47 ---Skön låt. Nåt jag tänkte på var att det låter för master-platt i mina öron. Kagge och virvel ska stöta till lite mer tycker jag.
Känns inte bra att klaga egentligen .:unsure:
--- Slut citat ---
Tackar. Ja, det där med mixning och mastring är lite chansartat för min del. Testade Yllets idéer med att skära allt under 50 och över 12k den här gången. Blev rent och snyggt, men kanske lite för pressat kanske? Mmmm, trummorna ska nog upp lite.
--- Citat från: Fuzzbub skrivet 14.11.2010, 17:20:52 ---Jag håller med Håkan i att kagge och virvel ja trummorna egentligen är lite låga. Annars är det riktigt bra det här.
Jag gillar versen skarpt med den där schyssta basgången! Skulle vilja vänta med refrängen och kasta in den andra versen
där istället för att liksom spara på den lite. Väldigt catchy refräng som sätter sig är det!
Tycker efter ett par lyssningar att sången är ömsom stark ömsom svag förresten. Lite kompressor/limiter där kanske?
Hur som, bra låt och bra jobbat! /JEH
--- Slut citat ---
Kul att du uppmärksammade basen. Jag diggar den också. :D
Är nog vers 2 som halkade ner i nivå lite. Jag har ändå limiter på samtliga sångspår och även gruppspåret, men får nog hjälpa till med lite automatisering där. Bra att du uppmärksammade det. Man blir lätt hemmablind på sin egen sång när man vet exakt vad som sjungs. Då är det lätt att det blir lite lågt.
--- Citat från: MaxB skrivet 14.11.2010, 18:50:44 ---Efter 94 sekunder låter en gitarr konstigt i min lysning (hörlurar) - som om gitarren eller fingrarna snubblade.
Var är hammondorgeln? Saknar en sån som fläskar till det bland gitarrerna, på vissa partier.
Arret är städat och bra! Inte så spännande men vad gör det?
--- Slut citat ---
Det är ett fill du hör. Lyssna ett par gånger till så "förstår" du säkert rytmiken där. Håller dock med dig om att det kan låta lite konstigt så jag klipper nog bort den tonen vid nästa mix. Hammond blir det inte, men däremot så har jag fyra stycken Aaaa aaaa ooo oooo - körer i refrängen. Angående arret och att det är städat ja.... Jag brukar nästan aldrig "arra" gitarren i mina enkla rocklåtar, men här gjorde jag det vilket lät mig dubba gitarren också eftersom jag visste exakt hur den var spelad, och jag tycker gitarren låter tajt och fin. Har också motstått att fläska på med dist utan lät endast ljudet spricka upp i lite lät overdrive bara. Tack för tyck.
mahan:
Tjou Steffo!
Oh jess, introt snyggt o utlovar en snygg lyssning. Och visst växer låten till sig hela vägen. En låt med "Sting" kanske. Snyggt arrat med många små kryddande gura riff o sound.
Och tillomed sången sitter, tror det bästa i sångväg jag hört av dig. Kanske några sångövningar till för att få det riktigt trovärdigt, stämmorna lite otajta på sina ställen.
Skönt gung, gillas. Basen kanske lite hög i nivå, och solot då, var blev det...
h. johan
Harmonica mike:
Japp,jag gillar detta också.
Skön rockdänga signerad Wernis och bra ljudbild! Hos mig låter det kalas,men tycker Johan att basen sticker ut så lyssna på honom.Schysst låt och bra lirat,bra sång också.
Mike
asti:
Tycker arret är bra! Snygga gitarrer som vanligt, men sången är bitvis alldeles för låg!
Kanske kunde trummorna varit lite mer aktiva i refrängen för att få lite extra tryck....?
Upplever också basen en aning för stark. Gillar verserna mer än refrängen.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida