Forum > Demolåtar
mahan - NO RETURN (ny version 11 nov)
mahan:
--- Citat från: Jay Thomas skrivet 10.11.2010, 23:16:35 ---Kyllärokki!
Gillades skarpt här, minner mycket om mina 70-talsfavoriter. Du är sjukt bra på stämsång! Läggs som favorit alla gånger!
Memma!
--- Slut citat ---
Tjou JT o KIITOS!
70-talet är det väl fråga om, och stämmorna har alltid legat nära hjärtat!
Kul att di gillar, tack för kommenten!
h. johan
mahan:
--- Citat från: Dividend skrivet 11.11.2010, 00:09:16 ---Bra rock det här. Mixat också bra, kanske rösten litegrann upp? Som nån sa. (Hade inte tänkt på det annars.)
Skön röjare det här. Kan du inte göra ett kr-släpp "Best of Mahan" som man kan få rösta på.
Cheers, och kokosnöten måste ju vara med, och så några till som jag inte minns vad de hette.
--- Slut citat ---
Tjou Per!
Tackar för dom värmande orden! Best of Mahan--- har faktiskt gjort en sån dubbelCD till juklapps och födelsedags presenter åt folk, gjorde väl 50 stycken tror jag och har inte en enda kvar mer :P
Tack för lyssningen o kommenten
h. johan
mahan:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 11.11.2010, 00:49:47 ---Snygg och stilren rock. Lite högre sång önskar jag med. Gillar låten skarpt, får lite associationer till the Who i 70-talstappning av harmonierna och stämsången. Sticken är riktigt bra och lagom brytande. Snyggt sångvibrato på slutet av "return".
Det hörs ett editeringsklick vid 3:00, i övrigt tycker jag det låter väldigt färdigt. Lite klent mastrad kanske? Tror att det finns utrymme för lite mera limiter om du vill skjuta upp volymen, den känns inte pressad i ljudet ännu.
--- Slut citat ---
Tjou Rattlet!
Ny mix uppe med lite sologuror och upphöjd sång, lyfte även aningen på limitern.... nån skillnad?
tack för lyzzning o komment!
h. joihan
kpinnen:
Gott gung här.
Jag hör både Bachman Turner Overdrive och Blue Öyster Cult i denna.
Lite mer sång håller jag med om att det behövs. Och lite mera krisp också.
Bra låt !
spacetrucker:
Åålrait, nu hör man sången. Kanske borde du skicka honom/henne i bastun innan han/hon börjar lukta :blink:
Gillar skarpt det lugnare partiet :lol:
Och som jag redan nämnde i förra inlägget; snygga guror.
Om jag skall hitt på nåt att invända emot såååå... denna kunde nog med fördel också vara lite mindre polerad tror jag. Nu är det lite Gospel rock över det hela (utom texten förståss). Inget illa med det. T ex Petra var riktigt bra då det begav sig.
Space
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida