Forum > Demolåtar

mahan - NO RETURN (ny version 11 nov)

<< < (4/5) > >>

Eddi:
Jag tycker du har bättre tryck än hon den där referensen Petra - mycket mer spännande låt också. Kabske ska rösten upp något och kör ála Mahan kan man inte få för mycket av bara. Låt Gurano testa en tung sologura på detta så får vi se vad som händer med dynamiken.
Ball låt :D

freddy:
Tja Mahan,

Kul att du hittat tillbaka till musiken igen. Låter hårdare än på länge? Hårdrock stundtals här, med dubbelkagge och halvgalopp. :)

Det enda jag tycker inte lyfter riktigt (tillsammans med övrigt) är trumljudet, trummorna låter bra, men det är lite stelt och livlöst stundtals. Vore nog roligare med akustiska trummor, om man fick önska sig det. Jag tänker mest på cymbaler och så, ride/hihat låter rätt platta och livlösa.

Rock on!

MaxB:
Jag gillar verkligen din stämsång!
Är det autotune eller vad det heter eller fixar du det så här bra utan hjälpmedel?

Rattlesnake:

--- Citat från: mahan skrivet 11.11.2010, 17:42:11 ---
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 11.11.2010, 00:49:47 ---Snygg och stilren rock. Lite högre sång önskar jag med. Gillar låten skarpt, får lite associationer till the Who i 70-talstappning av harmonierna och stämsången. Sticken är riktigt bra och lagom brytande. Snyggt sångvibrato på slutet av "return".

Det hörs ett editeringsklick vid 3:00, i övrigt tycker jag det låter väldigt färdigt. Lite klent mastrad kanske? Tror att det finns utrymme för lite mera limiter om du vill skjuta upp volymen, den känns inte pressad i ljudet ännu.

--- Slut citat ---

Tjou Rattlet!
Ny mix uppe med lite sologuror och upphöjd sång, lyfte även aningen på limitern.... nån skillnad?
tack för lyzzning o komment!

h.   joihan

--- Slut citat ---
Yes! Nu låter det bra!

Håkan Nilsson:
Ännu en kanonlåt i kontrollrummet. En enda negativ sak som jag tycker; masterkompressionen är för stark, andra tysker säkert att den är lagom. Men jag tycker mycket av trumfläsket går förlorat här. Man kan se det visuellt på soundcloud-filen också. Som en nästan nyklippt gräsmatta. Jävligt bra och rå låt, rå sång, fan anamma!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion