Forum > Demolåtar

Freddy - Per aspera ad astra

<< < (4/4)

Vallhagen:
Hallå!

Har ju hört en del av dina prylar, så att du besitter fläskrockkunskap är ju liksom känt:) Det här är riktigt bra. Det funkar instrumentalt, men skulle inte alls må illa av sång. Eller gruff.

Men jag går mot strömmen, "drömpianot" låter skit. Bort bort.

tjing

MaxB:
Vilken energiskt liten yngling  :P
Jag lyssnar ju inte på sånt här, ens när DT spelar det men gillar ändå energin du förmedlar.
Och oj vad man saknar basen för att det ska funka som slutprodukt. Samtidigt gör det att jag hör det tajta samarbetet mellan gitarrerna och trummorna, det där jag aldrig orkar få till så tajt.

Jag tycker att det ska finnas sång och inte growl. Känner också att din röst med rätta kan hantera den delen. Låten är nästan skriven för att passa din rena röst.

freddy:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 14.11.2010, 00:22:53 ---Skönt och adrenalinstinnt...he he...kan man säja så..men du fattar vad jag menar.  Lite animaliskt...härlig gitarr på det..snyggt!!

Jag går igång på det i alla fall :lol:

Keep on man!

/Marre

--- Slut citat ---

hehe, tack marre! :)

--- Citat från: Kornstad skrivet 14.11.2010, 00:55:29 ---Låter riktigt skönt detta häringa!
Jag tycker att trummorna framträder alldeles för mycket dock och skulle nog velat sänka dem bara en aning volymmässigt.

Gött öööös!!

--- Slut citat ---

Tack K, Ja, trummorna är lite höga. Tror basen sätter dom lite på plats senare!

--- Citat från: Vallhagen skrivet 14.11.2010, 09:25:23 ---Hallå!

Har ju hört en del av dina prylar, så att du besitter fläskrockkunskap är ju liksom känt:) Det här är riktigt bra. Det funkar instrumentalt, men skulle inte alls må illa av sång. Eller gruff.

Men jag går mot strömmen, "drömpianot" låter skit. Bort bort.

tjing

--- Slut citat ---

Hehe tack V! Skit t.o.m? starkt, men jag kommer nog göra dig besviken då jag nog låter det vara kvar.  ;)

--- Citat från: MaxB skrivet 14.11.2010, 11:46:02 ---Vilken energiskt liten yngling  :P
Jag lyssnar ju inte på sånt här, ens när DT spelar det men gillar ändå energin du förmedlar.
Och oj vad man saknar basen för att det ska funka som slutprodukt. Samtidigt gör det att jag hör det tajta samarbetet mellan gitarrerna och trummorna, det där jag aldrig orkar få till så tajt.

Jag tycker att det ska finnas sång och inte growl. Känner också att din röst med rätta kan hantera den delen. Låten är nästan skriven för att passa din rena röst.

--- Slut citat ---

Kul att läsa hur du upplever det! DT vet du att jag gillar :) Vi får se angående sången, hade inte tänkt ha det i denna, men i de flesta andra låtarna.

Tack alla!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion