Forum > Demolåtar
Freddy - Per aspera ad astra
freddy:
Tjo, här kommer lite metal jag tagit upp igen, skrev en hel platta för något år sedan, som legat på min hårddisk nu allt för länge. Jag tog upp denna låt igen, som heter samma sak som något läkemedelsföretags slogan. ;)
Den är sångfri och kräver nog en hel del av lyssnaren. Tar gärna åsikter om allt.
Detta är min första demo på låten. Ingen bas och inte någon genomarbetad mix.
[mp3=200,20,0,center][/mp3]
mahan:
Tjou Fredden!
Lyssnar o skriver... mycket personligt grepp här, verkligt proffsig galopp!
Är trummorna lirade eller proggade, hur som helst så lyfts hatten för dom.
Kompet låter aningen "suddigt", är det ett otydligt piano som ligger med. Många syntetiska inslag som gör låten intressant, långt ifrån "ren metall" , progressivt och intensivt. Bra tema som följer med vägen ut... som fick ett snabbt slut.
Bas och sång ska det hoppeligen bli till nästa lyssningsgång! Bra jobbat! :)
h. johan
freddy:
--- Citat från: mahan skrivet 10.11.2010, 16:29:28 ---Tjou Fredden!
Lyssnar o skriver... mycket personligt grepp här, verkligt proffsig galopp!
Är trummorna lirade eller proggade, hur som helst så lyfts hatten för dom.
Kompet låter aningen "suddigt", är det ett otydligt piano som ligger med. Många syntetiska inslag som gör låten intressant, långt ifrån "ren metall" , progressivt och intensivt. Bra tema som följer med vägen ut... som fick ett snabbt slut.
Bas och sång ska det hoppeligen bli till nästa lyssningsgång! Bra jobbat! :)
h. johan
--- Slut citat ---
Tackar, kul att du orkade lyssna!
Kompet kommer nog bli mer tydligt med bas och en till kompgitarr skulle jag tro. Ska även se över lite frekvenskrockar i mixen sen, det är alldeles korrekt ett lite märkligt piano du hör som spelar melodin i vissa delar. Vill inte ha det för framträdande dock, utan mer lite atmosfäriskt så att säga.
Slutet ska jag se över, det blev inte riktigt klart.
Trummorna är spelade på keyboard/programmerade. Kul att dom går hem.
Dividend:
"genom svårigheter mot stjärnorna"
skitbra Freddy! GIllar ett av riffen oerhört!
Sång saknas ju, tharshskrik eller growlande, eller clean song? (Testa det sista, om du vill, för vill jag :) )
Ser fram emot fortsättningen.
spacetrucker:
Oj, tufft. Gillar det "otydliga pianot" mycket. Denna behöver ingen sång tycker jag. Gillar din "frenetiska" trummis :D
Det är nåt (mar)drömskt över denna låt.
Slutet kom plötsligt... ett sånt slut passar nog denna låt som näven i handsken... fast kanske inte riktigt såhär abrupt
Space
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida