Forum > Demolåtar

Wernborg - Min gud (Svensk vrålrock)

<< < (3/4) > >>

freddy:
Nja, jag vet inte. Tycker nog att du är en bättre låtskrivare idag :) Men sen är nog inte detta min genre riktigt heller.

Sången ska upp ja, solo blir nog bra. Trummorna kändes lite "renare" än övrigt i mixen.

Stundtals tänkte jag lite på Abramis Brama som referens, dom gillar jag.

Clemens:
Kan det bli mera progg? Inte riktigt min påse..snyggt lirat är det som alltid! Har ju minnen från den tiden då syrran körde progg för fulla muggar..har inte hämtat mig än... :D /C

Wernborg:

--- Citat från: MaxB skrivet 08.11.2010, 00:16:01 ---Som hämtat från en musikfest i sjuttiotalets Sverige!
Riktig progg!  :P

--- Slut citat ---
:(

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 08.11.2010, 11:03:30 ---Tjoho wernis.

Svänger..menar rockar fint detta.Lite mycke gura volym,sänk lite kanske så kryper sången fram.Sången ja,faen det låter grymt!!

Fet rock prodd,diggas.

Mike

--- Slut citat ---
:)

--- Citat från: asti skrivet 08.11.2010, 13:55:04 ---Ja, det här ger tydliga progg-vibbar! Nationalteatern kanske....men snyggare gitarrer här!
Tycker också sången ska upp en aning och att du kunde plocka fram lite mer diskant i slutmixen.
Annars bra!

--- Slut citat ---
Progg  :(
Va skönt att gitarrerna var bättre än Nationalteaterns sunkiga inspelningar i alla fall.  :D

--- Citat från: freddy skrivet 08.11.2010, 18:06:23 ---Nja, jag vet inte. Tycker nog att du är en bättre låtskrivare idag :) Men sen är nog inte detta min genre riktigt heller.

Sången ska upp ja, solo blir nog bra. Trummorna kändes lite "renare" än övrigt i mixen.

--- Slut citat ---
Tack och lov har utvecklingen gått framåt.  :lol:

--- Citat från: Clemens skrivet 08.11.2010, 22:18:17 ---Kan det bli mera progg? Inte riktigt min påse..snyggt lirat är det som alltid! Har ju minnen från den tiden då syrran körde progg för fulla muggar..har inte hämtat mig än... :D /C

--- Slut citat ---
Inte min påse heller.

Måste vara fullständigt hemmablind. Jag tyckte inte alls detta var progg, men tydligen är det det. Med tanke på att svensk politisk progg är bland det värsta jag vet så hamnar denna i papperskorgen direkt.

:lol:

Tack allihop ändå. Nya tag!!

mahan:

--- Citat från: Wernborg skrivet 07.11.2010, 20:15:47 ---Gjorde en cover på mig själv. Hade ett band 92-94 som hette Bror Velour magic orkester. Vi gjorde mycket av låtarna färdiga tillsammans i replokalen. Ofta föregicks det av text gjord av Jonas Humleklo eller av mig. Denna låt började hemma hos Jonas.
Gitarrsolo saknas än så länge, det finns en lucka mot slutet där det ska in.
Kan det va nåt det här?

--- Slut citat ---

Nej, absolut inte såhär... låtlänken borttagen.... :(
Försökte febrilt få tag i plattan du lirar på men nej.... är detta samma grej då?
Varför är det så jessunams krångeligt att få lyssna på din musik?

h.  Obbnäsarn

Clemens:

--- Citat från: Wernborg skrivet 08.11.2010, 22:23:28 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 08.11.2010, 00:16:01 ---Som hämtat från en musikfest i sjuttiotalets Sverige!
Riktig progg!  :P

--- Slut citat ---
:(

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 08.11.2010, 11:03:30 ---Tjoho wernis.

Svänger..menar rockar fint detta.Lite mycke gura volym,sänk lite kanske så kryper sången fram.Sången ja,faen det låter grymt!!

Fet rock prodd,diggas.

Mike

--- Slut citat ---
:)

--- Citat från: asti skrivet 08.11.2010, 13:55:04 ---Ja, det här ger tydliga progg-vibbar! Nationalteatern kanske....men snyggare gitarrer här!
Tycker också sången ska upp en aning och att du kunde plocka fram lite mer diskant i slutmixen.
Annars bra!

--- Slut citat ---
Progg  :(
Va skönt att gitarrerna var bättre än Nationalteaterns sunkiga inspelningar i alla fall.  :D

--- Citat från: freddy skrivet 08.11.2010, 18:06:23 ---Nja, jag vet inte. Tycker nog att du är en bättre låtskrivare idag :) Men sen är nog inte detta min genre riktigt heller.

--- Slut citat ---
Tack och lov har utvecklingen gått framåt.  :lol:

--- Citat från: Clemens skrivet 08.11.2010, 22:18:17 ---Kan det bli mera progg? Inte riktigt min påse..snyggt lirat är det som alltid! Har ju minnen från den tiden då syrran körde progg för fulla muggar..har inte hämtat mig än... :D /C

--- Slut citat ---
Inte min påse heller.

Måste vara fullständigt hemmablind. Jag tyckte inte alls detta var progg, men tydligen är det det. Med tanke på att svensk politisk progg är bland det värsta jag vet så hamnar denna i papperskorgen direkt.

Tack allihop ändå. Nya tag!!

--- Slut citat ---

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion