Forum > Demolåtar
Wernborg - Min gud (Svensk vrålrock)
Wernborg:
LÅTNAMN: Min gud
ARTIST/GRUPP: W
GENRE: Rock
LÅTLÄNGD: Ja
KOMPOSITÖR: Bror Velour
PRODUCENT: W
INSPELNINGSÅR: 2010
FORMAT: mp3
*** Låtlänk borttagen ***
Gjorde en cover på mig själv. Hade ett band 92-94 som hette Bror Velour magic orkester. Vi gjorde mycket av låtarna färdiga tillsammans i replokalen. Ofta föregicks det av text gjord av Jonas Humleklo eller av mig. Denna låt började hemma hos Jonas.
Gitarrsolo saknas än så länge, det finns en lucka mot slutet där det ska in.
Kan det va nåt det här?
Dividend:
Sången skall upp?
Gillar det här på nåt svårdefinierbart vis, alltså svårt att säga varför med ord som dessa. Lite dovt om mixen? Grym potential i detta, ebba grön vibbar utan att bli tramsigt.Jo, lite kanske. Men det gillas. Kompgitarren sitter som en smäck, slänger du på ett bra solo på det här så är det en given nedladdning.
Samhällskritisk text eller vad sjutton? :D
Gurano:
Tillbaka i replokalsdimman - kul.
Inget som ger ståpäls men det funkar bra. Tycker att den har en klar retrokänsla.
Tycker att ljudet på det stora hela är lite instängt. Gitarrerna är oxå mycket längre fram i rummet än sången - fram med sången mer tycker jag.
Som du skriver - in med ett solo eller två så blir det bra.
Ha det
Gurano
Eddi:
Jösses forumet exploderar med nya alster.
Den här låter bättre än replokalsalster är grejerna separerade så tycker jag som de andra upp med rösten och på med solon vad ska man säga för genre då? Nån slags prog är det väl.
spacetrucker:
Gillar gitarrsoundet och liret :lol:... javilljuockså kunna göra sånt där ^_^
Sången faller mig inte riktigt på läppen fast den säkert skall låta just sådär i en sånhär låt. Håller med om att det låter lite dovt.
Space
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida