Forum > Demolåtar

Spacetrucker+Raija - MIKSI TOINEN

<< < (3/4) > >>

asti:
Skön låt med bra driv! Man har svårt att sitta still till det här frenetiska trummandet!  :)
Snygg sång och bra mix, tycker jag, men det kunde gärna vara lite mer tyngd i basen.
Själv har jag inga problem alls med texten, men jag förstår den inte.... B)

mahan:
Tjou Space o Raija!
Trots delaktig i denna låt så gillar jag icke mixen... (ush va tråkigt sagt)
Låter allt för packat och för mycket reverb på slutet, blir lixåm såsigt, you know.
Lite ner på volymen på alla fronter för att få till stånd mer dynamik, då behövs inte så mycket kompimenring. På samma gång lite försiktigare med reverben för att få tajtare och jämnare slutresultat. Hur som helst... släpp inte taget om Raija för hon håller på att bli en riktig hake på tyngre musik! :)

h.  johan

spacetrucker:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 08.11.2010, 21:53:05 ---Mycket vackert och svävande stämmor..me like :P

Snygg ljudbild här.

MIKSI TOINEN=varför den andra, enligt Google. Blir bara nyfiken, är det nåt slags triangel-drama här, eller vad pågår?

Fint.

/Marre

--- Slut citat ---

TACK Marre. Me like you like :lol:
Det handlar väl egentligen om att ofta då ett förhållande tar slut så är det den ena parten som gör beslutet och säger hej då... och den andra förstår inte varför och kommer liksom inte vidare i livet... hänger kvar i det gamla och grubblar.

--- Citat från: asti skrivet 08.11.2010, 22:13:27 ---Skön låt med bra driv! Man har svårt att sitta still till det här frenetiska trummandet!  :)
Snygg sång och bra mix, tycker jag, men det kunde gärna vara lite mer tyngd i basen.
Själv har jag inga problem alls med texten, men jag förstår den inte.... B)

--- Slut citat ---

Asti, kul att du gillar.
Jo du, min trummis e seg, tröttnar aldrig  :D
Ska se över basen... och kanske sänka på trum-volymen en liten aning

--- Citat från: mahan skrivet 08.11.2010, 23:43:58 ---Tjou Space o Raija!
Trots delaktig i denna låt så gillar jag icke mixen... (ush va tråkigt sagt)
Låter allt för packat och för mycket reverb på slutet, blir lixåm såsigt, you know.
Lite ner på volymen på alla fronter för att få till stånd mer dynamik, då behövs inte så mycket kompimenring. På samma gång lite försiktigare med reverben för att få tajtare och jämnare slutresultat. Hur som helst... släpp inte taget om Raija för hon håller på att bli en riktig hake på tyngre musik! :)

h.  johan

--- Slut citat ---

Tjo Mahan... medbrottsling :P
Får se över mixen, framförallt reverben. Om jag  minns rätt har jag bara en försiktig Spacer på slutet...
Nädå, skall hälsa Raija :lol:

Tack för lyssning och tyck

Space

egghuvud:
Jo jag gillar också det fast jag tycker att kompet är alldeles för långt borta. Det känns som att ni står i två olika rum och spelar. KOmpet måste upp och bli tydligare trummorna är t e x alldeles för långt bak i ljudiblden. Och så ner med reverben eller gör dem mer realistiska.  :)

spacetrucker:

--- Citat från: egghuvud skrivet 10.11.2010, 14:03:34 ---Jo jag gillar också det fast jag tycker att kompet är alldeles för långt borta. Det känns som att ni står i två olika rum och spelar. KOmpet måste upp och bli tydligare trummorna är t e x alldeles för långt bak i ljudiblden. Och så ner med reverben eller gör dem mer realistiska.  :)

--- Slut citat ---

Tack, nice att du gillar :lol:
Jo, ska se över mixen bara jag låtit låten vila lite så jag får lite distans till det hela... eller nåt :unsure:

Space

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion