Forum > Demolåtar

Spacetrucker+Raija - MIKSI TOINEN

<< < (2/4) > >>

MaxB:
Andra skriver att de inte förstår ett ord - ett ord förstår jag

Yksi = Ett

Kul, nästan kultur det här!
Trummorna är inte att leka med, jag blir inte riktigt vän med dem. De är så infernaliska...  B)

Harmonica mike:
Tjoho.

Fint som snus detta.Rockar fett.Minns inte alstret från wall festivalen.Denna verre hade nog fått nån pinne av mig.Bra sång som fanken även om jag inte fattade ett jota.

Gillas

Mike

spacetrucker:

--- Citat från: Eddi skrivet 07.11.2010, 19:05:40 --- :lol: Vi är nog de mest skruvade personerna i världsalltet.
Jag känner verkligen inte igen denna från väggfestivalen - måste ha hänt en massa saker på väg(g)en här. Skönt med en låt på finska där man inte förstår ett ord men där man hör att Raija vill säga något viktigt. Jag gillar denna, Dramatisk och rockig.

--- Slut citat ---

Visst är det skruvat :D
Mycket viktigt jo :lol:

[/quote]
--- Citat från: Dividend skrivet 07.11.2010, 19:52:20 ---Knäppt.

Det är ju helt underbart. Tycker rösten skall vara "närmare" eller bara höjas ett snäpp. Annars sitter detta riktigt jäkla bra! Fattar inte ett jota, men det låter verkligen som Raija har enormt viktiga saker att förtälja!

Får återkomma, omtumlande :D

--- Slut citat ---

Skall testa på att höja på Raijas volym en aning. Kul att du gillar... omtumlande :lol:

--- Citat från: Gurano skrivet 07.11.2010, 20:39:26 ---Hejsan!
Låter bra men den behöver, enligt min smak, mera tyngd. Om du tycker som jag så kan man med fördela tynga den pumpande basen lite mera (soundmässigt då). Personligen har jag lite svårt för synthljudet som ofta spelar ihop med elguran (men det är en smaksak).

Schysst låt
Gurano

--- Slut citat ---

Den pumpande basen är i själva verket inte väldigt "basig". Tastade med att lägga till en "basigare" bas och se, det lät genast annorlunda. Kanske jag lägger upp en ny version vid nåt skede.

--- Citat från: Vallhagen skrivet 07.11.2010, 22:16:42 ---Surrealistiskt. Det är så bra så jag sitter och garvar.

En genomgående tokbrytning är dina "dåliga" trummor, som gör precis som man inte ska göra, men det funkar liksom ändå. Jag får känslan av fungerande kulturkrock, och då menar jag inte finskan (som är direkt passande, framfört med lysande röst), utan brottet mellan ... hur ska jag uttrycka det ... musikskolechansningar och flerårig kompetens.

kör hårt!

--- Slut citat ---

Kul att du gillar.
Ja, man får lov att chansa ibland... i synnerhet i brist på kompetens :lol:

--- Citat från: MaxB skrivet 08.11.2010, 00:10:01 ---Andra skriver att de inte förstår ett ord - ett ord förstår jag

Yksi = Ett

Kul, nästan kultur det här!
Trummorna är inte att leka med, jag blir inte riktigt vän med dem. De är så infernaliska...  B)

--- Slut citat ---

Du har rätt, yksi är ett :lol:
Kultur, hmm, kanske man kunde gå till kulturfonden och be om nånsorts, vadenuheter, understöd. Angående trummorna. Dom låter faktiskt mindre infernaliska om man sänker volymen på dem en gnutta. Var ju tvungen att testa ^_^

Tusen tack alla för lyssning och tyck

Space+Raija

spacetrucker:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 08.11.2010, 13:19:52 ---Tjoho.

Fint som snus detta.Rockar fett.Minns inte alstret från wall festivalen.Denna verre hade nog fått nån pinne av mig.Bra sång som fanken även om jag inte fattade ett jota.

Gillas

Mike

--- Slut citat ---

Tjoho Mike. Du är inte den första som inte begriper... det handlar faktiskt om att steka köttbullar :P ...  nej nej skojade bara... det är VÄLDIGT seriöst B)

Tackar, fint att det gillas

Space

Marruschkka:
Mycket vackert och svävande stämmor..me like :P

Snygg ljudbild här.

MIKSI TOINEN=varför den andra, enligt Google. Blir bara nyfiken, är det nåt slags triangel-drama här, eller vad pågår?

Fint.

/Marre

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion