Forum > Demolåtar

Spacetrucker+Raija - MIKSI TOINEN

<< < (4/4)

Rattlesnake:
Jag trodde låten hette "Miksi Tonien" först, och tänkte att den handlade om Finlands flitigaste producent? :ph34r:

Häftig låt den här med, även om jag nog tyckte den förra var snäppet värre. Den här känns lite för lång, kanske skulle ha varit en refräng mindre.
Tycker mixen behöver justeras lite i basen, det är något diffust muller där. Verkar inte komma från vare sig varken bas eller trummor.
Gillar den kumma effekten av att sångn är dubbad h-v, och att den går lite olika mot slutet. Och hon sjunger ju bra Raija, har som sagt aldrig hört finska låta vackrare. Fortsätt göra låtar tillsammans! :)

spacetrucker:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 11.11.2010, 01:04:03 ---Jag trodde låten hette "Miksi Tonien" först, och tänkte att den handlade om Finlands flitigaste producent? :ph34r:

Häftig låt den här med, även om jag nog tyckte den förra var snäppet värre. Den här känns lite för lång, kanske skulle ha varit en refräng mindre.
Tycker mixen behöver justeras lite i basen, det är något diffust muller där. Verkar inte komma från vare sig varken bas eller trummor.
Gillar den kumma effekten av att sångn är dubbad h-v, och att den går lite olika mot slutet. Och hon sjunger ju bra Raija, har som sagt aldrig hört finska låta vackrare. Fortsätt göra låtar tillsammans! :)

--- Slut citat ---

Hmmm, kanske skulle jag göra en annan låt... "Vielä toinen" (ännu en.... öl eller nåt)
Jo, det är ju så att när man gör nåt riktigt bra så vill man ju göra mera sånt å då kan det bli att man försöker lite för mycket :unsure:
Skall nog se över mixen ännu. Just nu håller vi (jag och Raija) bland annat på med en julsång och man vill ju gärna få en julsång klar innan jul...

Tack för tyck, kul att du gillar trots mullrande bas :lol:

Space

freddy:
Konstig musik :)

Några saker jag tycker är lite märkligt med mixen. Trummorna är lite otydliga i mixen, vill ha lite mer "tryck". Testa att lägg en kompressor på hela stereobussen alternativt att du skapar en send och slänger på någon tape-plugin på auxen, sen drar du på tillräckligt, eller så gör du båda dom grejerna.

Ibland verkar det även som att cymbalen spelas ensam, alltså utan baskagge, tänker speciellt på fills och så, det låter väldigt konstigt, inget som en trummis skulle göra. Alternativt så är kaggen för låg där.

Lite mer bas skulle inte skada heller!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion