Kontrollrummet

Karl/Clemens - "Calling You"

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Närmare än så här kommer man väl inte med att spela i ett band..Karl är inte nöjd med sången, så nu får man väl ett surt mail  :D Riktigt kul med livetrummor å riktig bas! å riktig gitarr å riktigt klockspel...

Anders "in action" under "Calling you"







LÅTNAMN:             Calling you
ARTIST/GRUPP:      Karl/Clemens
GENRE:                 Alternative
LÅTLÄNGD:            4:17
KOMPOSITÖR:        Karl / Clemens
PRODUCENT:          Clemens
Sång :                  Karl
Trummor :             Anders Hagström
Gitarr :                 Wernborg : Acke, elgtr, Klockspel
Bas:                     Bribedant
Keys:                   Clemens     
Text :                  Karl
INSPELNINGSÅR:    2010
FORMAT:              mp3

                                                                                     
 Calling you

I’m calling you
I’m calling you again
I’m coming through
I’m coming through again

A moving wave belongs to us
A firmly rhythm swales the trust
The heat is nearly killing me
I need your code I need your key

I’m calling you
And everything goes round n´ round
I’m calling you
It’s like loosing breath and slowly drown

It all take place inside our heads
You fly to me between your dreams
That creeping feeling burns in me
I wonder what you telling me

I’m calling you
And everything goes round n´ round
I’m calling you
It’s like loosing breath and slowly drown

I need your place to settle down
I need your love to come around
The common feel is so intense
Lay down my hands break down the fence

I’m calling you
And everything goes round n´ round
I’m calling you
It’s like loosing breath and slowly drown
[/center][/center]
« Senast ändrad: 02.11.2013, 14:35:54 by Clemens »


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Skönt och det repetitiva "I'm caaaaalling you" sätter sig direkt i mitt inre.
Redan sparad på mp3-spelaren. Kommer lyssna många gånger!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ett fullpoängs KR colab - helt underbar och smäktande.
Skulle jag gärna se/lyssna på Live på Out of kontroll - finns det en sådan möjlighet?
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Jättebra, helskönt sound :wub:

Ja, det här skulle man vilja höra IRL ^_^

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


asti

  • Gäst
Jättefin låt, sköna harmonier, underbar sång och fin prod/arr!
Tycker att den akustiska gitarren(?) är lite för vass och att trummorna
låter lite "plåtigt" på något ställe (pukorna tror jag), annars fin ljudbild.
Fantastiskt snyggt i slutet när Karl går upp på "I'm calling you" och fortsätter sjunga i det höga registret!  :wub:
Kanon-colab!


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Äntligen!!!! En Karl/Clemens låt igen....som jag har längtat  :) Och uttrycket, den som väntar på nåt gott.....stämmer ju bra in här. Skitskön låt! Tycker allt låter i stort sett bra prodmässigt också. Wernis guror ligger bra i volym och tillför en extra dimension, trummorna också bra i sammanhanget, kanske lite vass virvel och att man skulle kunna få pukorna lite "elektroniska" och reverbiga för att passa in i arret lite bättre. Jag hör också att Karl inte sjunger med sin fulla potential, men sen läser jag att han själv inte är nöjd och då är jag beredd att hålla med honom. Vet ju att han kan bättre än detta. Det blir lite väl nasalt och "ansträngt" på sina ställen samt lite otight ibland. Det känns inte så avslappnat och skönt som låten kräver. Men jag är säker på att det är fixat till nästa sångversion  :) Det är en grym pipa du besitter Karl  :)

Sen låten i sig....jag gillar ju nästan allt som Clemens värker ur sig och detta är absolut inget undantag.....mycket bra......lite småfix och ny leadsång så är det en 10:a i min bok

Micke
« Senast ändrad: 07.11.2010, 13:23:35 by jonnerstone »


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Helskönt co-lab och en blivande KR-klassiker som jag tillsammans med The Picture bl a önskar en mycket större publik. Vad levande det låter med riktiga trummor t ex och Wernis akke-räkor ger mig Pat Metheny-vibbar. Karls röst tycker jag funkar bra men i mina öron ligger den för svagt i mixen när allt komp drar igång efter någon minut. Uttalet på "thru" kanske kan slipas. Liiite förvånad att det inte blev något stick också men who am I to tell? Kanske har jag också missat nån rytmisk finess med elguran på slutet då den släpar i mina öron men det kanske bara i mina öron. Ursäkta mina skit-nits, helhetsintrycket är helgjutet och när det låter så här bra skärps kraven per automatik på nåt sätt. 
 
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
början början är inte tight i mina öron sången ligger en halv takt sent eller tidigt beroende på religion:
)

annars så lysande som fullmånen

Tony
att leva är att dö


Utloggad Nordenstam

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 63
    • Visa profil
Snygg ljudbild och intressant arrangemang som sticker ut!
Klockspel is the shit.
Bra låt!


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
Hmm...Ja, inte riktigt nöjd med potentialen i sången, kan en aning bättre men när vi la sången var rösten så den dagen....men ska addera en del stämmor som känns viktiga.
Men kul att ni verkar uppskatta kolabbet :) tycker om låten själv ;)
Ja det blir annat med riktiga trummor och bas...och gitarren från Wernborg bra bra

Tnx karl :)
« Senast ändrad: 07.11.2010, 20:20:38 by karl »
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Hmm...Ja, inte riktigt nöjd med potentialen i sången, kan en aning bättre men när vi la sången var rösten så den dagen....men ska addera en del stämmor som känns viktiga.
Men kul att ni verkar uppskatta kolabbet :) tycker om låten själv ;)
Ja det blir annat med riktiga trummor och bas...och gitarren från Wernborg bra bra

Tnx karl :)

Ja..tycker ju att du gör ett kanonjobb!  :)


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Skönt och det repetitiva "I'm caaaaalling you" sätter sig direkt i mitt inre.
Redan sparad på mp3-spelaren. Kommer lyssna många gånger!

Tjena MaxB

Kul att du gillar! Tack!  :) C


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Oj. Är det jag som spelar gitarr?  :blink:

Jodå minns nu, men det var bra längesedan detta spelades in va? Eller åtminstone gitarren.

Låter finemang i laptop. Får lyssna i monitorerna senare.

 :D


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Ett fullpoängs KR colab - helt underbar och smäktande.
Skulle jag gärna se/lyssna på Live på Out of kontroll - finns det en sådan möjlighet?

Halloj Eddi!

Ja..vore ju kul att spela live, men mycké stök skulle det bli att få ihop det tror jag..men man skall aldrig säga aldrig..Min drömsplelning skulle va:

"The Picture" med Karl
"The Darkness" med Micke
"My secret garden" med Micke
"Calling you" med Karl

Och som stadigt band: Anders: trummor , Bribedant :bas, Werrnborg gitarr,  å nån till på gitarr + två keys
+  backingtracks på alla svåra prylar  :D,  drömma kan man.. Tack! /C





Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Oj. Är det jag som spelar gitarr?  :blink:

Jodå minns nu, men det var bra längesedan detta spelades in va? Eller åtminstone gitarren.

Låter finemang i laptop. Får lyssna i monitorerna senare.

 :D

Ja.. gick lite i kringelkrokar innan allt föll på plats! men ja, det är du som spelar  :D 


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ett fullpoängs KR colab - helt underbar och smäktande.
Skulle jag gärna se/lyssna på Live på Out of kontroll - finns det en sådan möjlighet?

Halloj Eddi!

Ja..vore ju kul att spela live, men mycké stök skulle det bli att få ihop det tror jag..men man skall aldrig säga aldrig..Min drömsplelning skulle va:

"The Picture" med Karl
"The Darkness" med Micke
"My secret garden" med Micke
"Calling you" med Karl

Och som stadigt band: Anders: trummor , Bribedant :bas, Werrnborg gitarr,  å nån till på gitarr + två keys
+  backingtracks på alla svåra prylar  :D,  drömma kan man.. Tack! /C




:D Jag har räknat ut att det skulle gå åt ungefär 7 BIC-tändare per person om det skulle bli verklighet. Jag tycker att det låter som en bra ambition det är väl bara Micke som är utomsocknes, folk som lirar bas och keyboard finns - backingtracks fixar du själv - jag tycker det låter som något att överväga eller....?
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


clavinova

  • Gäst
Ojdå! Jag håller på att kravla mig upp för denna låt föll jag för riktigt rejält! :D
Vet inte om jag hört något från er två som jag inte fallit för och med detta lite breda samarbete blir det ytterligare några dimensioner till.

Rysandes rejält kan jag bara säga grattis till ännu en bra låt! :D

Mixen bryr jag mig inte om då jag verkligen gillar låten! :)


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
Ett fullpoängs KR colab - helt underbar och smäktande.
Skulle jag gärna se/lyssna på Live på Out of kontroll - finns det en sådan möjlighet?

Halloj Eddi!

Ja..vore ju kul att spela live, men mycké stök skulle det bli att få ihop det tror jag..men man skall aldrig säga aldrig..Min drömsplelning skulle va:

"The Picture" med Karl
"The Darkness" med Micke
"My secret garden" med Micke
"Calling you" med Karl

Och som stadigt band: Anders: trummor , Bribedant :bas, Werrnborg gitarr,  å nån till på gitarr + två keys
+  backingtracks på alla svåra prylar  :D,  drömma kan man.. Tack! /C




Jag ställer upp på det :)
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Ett fullpoängs KR colab - helt underbar och smäktande.
Skulle jag gärna se/lyssna på Live på Out of kontroll - finns det en sådan möjlighet?

Halloj Eddi!

Ja..vore ju kul att spela live, men mycké stök skulle det bli att få ihop det tror jag..men man skall aldrig säga aldrig..Min drömsplelning skulle va:

"The Picture" med Karl
"The Darkness" med Micke
"My secret garden" med Micke
"Calling you" med Karl

Och som stadigt band: Anders: trummor , Bribedant :bas, Werrnborg gitarr,  å nån till på gitarr + två keys
+  backingtracks på alla svåra prylar  :D,  drömma kan man.. Tack! /C

Vafalls? Är det dags att putsa upp den gamla stage riggen C?  :P

Nice att den blev presentabel till slut. Good job m8.
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Nu du C fick du nåt att tänka på :D
Och jag sa fel förut Micke hör ju till stan det är Wernis bara - men han ska väl hit med Chrome så det ser ljust ut :)
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Det här kategoriserar jag som proffsgrejor utan tvekan.  Inte mycket att klaga på alls ljudmässigt och
låten är riktigt bra.   Det enda suspekta jag kan hitta :o  är strofen "I wonder what you telling me",
där jag undrar om det inte skall vara "I wonder what you're telling me".  En petitess kan hända.  :) 

Summa summarum, en mycket imponerande produktion!    /JEH   
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad hagis

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 100
    • Visa profil
Ett fullpoängs KR colab - helt underbar och smäktande.
Skulle jag gärna se/lyssna på Live på Out of kontroll - finns det en sådan möjlighet?

Halloj Eddi!

Ja..vore ju kul att spela live, men mycké stök skulle det bli att få ihop det tror jag..men man skall aldrig säga aldrig..Min drömsplelning skulle va:

"The Picture" med Karl
"The Darkness" med Micke
"My secret garden" med Micke
"Calling you" med Karl

Och som stadigt band: Anders: trummor , Bribedant :bas, Werrnborg gitarr,  å nån till på gitarr + två keys
+  backingtracks på alla svåra prylar  :D,  drömma kan man.. Tack! /C




Jag hänger på också  :)
/Anders


freddy

  • Gäst
Tjo,

Det mesta har nog sagts redan. Jag tycker också låten funkar. Men upplever ibland att sången drunknar i övriga instrument. I övrigt bra. Påminner om någon dire straits-låt tror jag.

Bra collab.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Lyssnat några ggr nu. Grymt snygg ljudbild du har fått till. Ett litet slag på virveln vid 112 som kommer lite jobbigt sent. Det borde väl gå att byta ut. Om inte enstaka slag så en hel takt eller två?

Riktigt bra sång, trummor och keys. Härligt basspel också.

Kul att få vara med på detta.

Den där gitarrloopen i slutet är lite stressad va? Om det är meningen att den ska vara så kanske ner i volym och blöt upp den ännu mer?'


Kanonbra!!


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Ett fullpoängs KR colab - helt underbar och smäktande.
Skulle jag gärna se/lyssna på Live på Out of kontroll - finns det en sådan möjlighet?

Halloj Eddi!

Ja..vore ju kul att spela live, men mycké stök skulle det bli att få ihop det tror jag..men man skall aldrig säga aldrig..Min drömsplelning skulle va:

"The Picture" med Karl
"The Darkness" med Micke
"My secret garden" med Micke
"Calling you" med Karl

Och som stadigt band: Anders: trummor , Bribedant :bas, Werrnborg gitarr,  å nån till på gitarr + två keys
+  backingtracks på alla svåra prylar  :D,  drömma kan man.. Tack! /C




Jag ställer upp på det :)

 :wub:

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Jättebra, helskönt sound :wub:

Ja, det här skulle man vilja höra IRL ^_^

/Marre

Tjena Marre!
Va kul att du gillar!..ja IRL..skall kolla lite hur man skulle kunna genomföra detta.. Tack! /C :)


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Jättefin låt, sköna harmonier, underbar sång och fin prod/arr!
Tycker att den akustiska gitarren(?) är lite för vass och att trummorna
låter lite "plåtigt" på något ställe (pukorna tror jag), annars fin ljudbild.
Fantastiskt snyggt i slutet när Karl går upp på "I'm calling you" och fortsätter sjunga i det höga registret!  :wub:
Kanon-colab!

Hej!

Vad glad man blir när någon gillar det man gör! ja du vet själv.. ja, fick en lektion av "Hagis", Anders..
hur man skruvar livetrummor.."plåt" tror jag inte han nämnde, det lyckades jag med alldeles själv..  :rolleyes: men kul att ratta "på riktigt".. Måste ju säga att "Karl" tillhör favoriterna mins sagt.. Tack! /C
 


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Äntligen!!!! En Karl/Clemens låt igen....som jag har längtat  :) Och uttrycket, den som väntar på nåt gott.....stämmer ju bra in här. Skitskön låt! Tycker allt låter i stort sett bra prodmässigt också. Wernis guror ligger bra i volym och tillför en extra dimension, trummorna också bra i sammanhanget, kanske lite vass virvel och att man skulle kunna få pukorna lite "elektroniska" och reverbiga för att passa in i arret lite bättre. Jag hör också att Karl inte sjunger med sin fulla potential, men sen läser jag att han själv inte är nöjd och då är jag beredd att hålla med honom. Vet ju att han kan bättre än detta. Det blir lite väl nasalt och "ansträngt" på sina ställen samt lite otight ibland. Det känns inte så avslappnat och skönt som låten kräver. Men jag är säker på att det är fixat till nästa sångversion  :) Det är en grym pipa du besitter Karl  :)

Sen låten i sig....jag gillar ju nästan allt som Clemens värker ur sig och detta är absolut inget undantag.....mycket bra......lite småfix och ny leadsång så är det en 10:a i min bok

Micke

Jättetack för fina ord!  :wub: ja håller mig undan telefon å mailbox tills Karl lungnat ner sig..blev lite nyfiken på "Puksoundet" ? Hur tänkte du där? alltså rent "skruvmässigt"? TNX /C


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Collabbare!
Med ett ord kan väl denna låt kommenteras!
WOW!
Mycket internationellt sound och Karl har alltid hört till mina favven vad det gäller sångröst... skööönt!
En sak jag fortfarande väntar på är ett luftigt väldistat gurasolo (kontakta Wernborgom den saken) , för då skulle låten ha allt den behöver för att sitta på europamarknaden!

Skitsnyggt jobbat allihoppa! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Tjo,

Det mesta har nog sagts redan. Jag tycker också låten funkar. Men upplever ibland att sången drunknar i övriga instrument. I övrigt bra. Påminner om någon dire straits-låt tror jag.

Bra collab.
Väldigt fin låt, snyggt ljud.
Men även jag tycker att sången borde upp en bit, melodin och rösten är verkligen bra.
Jag har precis skaffat nya Audio Technica ATH M-50 och sitter o jämför ljudet i dem med mina andra lurar Sennheiser HD 280 pro. I de senare hör jag sången skapligt, fast ändå lite svagt. Genom AT-lurarna är den definitivt för svag. Och då ska väl ATH M-50 vara en av de allra bästa lurarna att mixa i? HD 280 Pro har ett lite för starkt mellanregister för att lyssningen ska bli helt ärlig.

Om den som sjungit på en låt även mixar, brukar sången ofta bli i svagaste laget, de flesta av oss lider nog att höra sig själva, ja nästan skäms, "va fan, jag kan ju inte sjunga osv..." man vill gärna bädda in sången i pianon o gitarrer då den inte sticker ut för mycket. Men i denna vackra låt är det fin sång väl värd att sätta på en lite högre piedestal.

MVH Håkan i Ljusne.
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Helskönt co-lab och en blivande KR-klassiker som jag tillsammans med The Picture bl a önskar en mycket större publik. Vad levande det låter med riktiga trummor t ex och Wernis akke-räkor ger mig Pat Metheny-vibbar. Karls röst tycker jag funkar bra men i mina öron ligger den för svagt i mixen när allt komp drar igång efter någon minut. Uttalet på "thru" kanske kan slipas. Liiite förvånad att det inte blev något stick också men who am I to tell? Kanske har jag också missat nån rytmisk finess med elguran på slutet då den släpar i mina öron men det kanske bara i mina öron. Ursäkta mina skit-nits, helhetsintrycket är helgjutet och när det låter så här bra skärps kraven per automatik på nåt sätt. 
 
Tjena Eq!

Ja.. var ju riktigt kul med levande instrument..blir ju en helt annan grej...släppte väl igenom en del prylar som inte är hundra, men de "hörde till" på nå't sätt tycker jag..Skoj att du gillar! Tack! C


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
början början är inte tight i mina öron sången ligger en halv takt sent eller tidigt beroende på religion:
)

annars så lysande som fullmånen

Tony

Konstnärlig frihet?..nä, har inte reagerat på det, skall lyssna  :) Tnx /C


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Snygg ljudbild och intressant arrangemang som sticker ut!
Klockspel is the shit.
Bra låt!

Mer klockspel!  :D /C


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Ojdå! Jag håller på att kravla mig upp för denna låt föll jag för riktigt rejält! :D
Vet inte om jag hört något från er två som jag inte fallit för och med detta lite breda samarbete blir det ytterligare några dimensioner till.

Rysandes rejält kan jag bara säga grattis till ännu en bra låt! :D

Mixen bryr jag mig inte om då jag verkligen gillar låten! :)

tjou!  :)

Härligt att du gillar! ja, samarbeten med Karl är tacksamma! Tnx /C


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Ett fullpoängs KR colab - helt underbar och smäktande.
Skulle jag gärna se/lyssna på Live på Out of kontroll - finns det en sådan möjlighet?

Halloj Eddi!

Ja..vore ju kul att spela live, men mycké stök skulle det bli att få ihop det tror jag..men man skall aldrig säga aldrig..Min drömsplelning skulle va:

"The Picture" med Karl
"The Darkness" med Micke
"My secret garden" med Micke
"Calling you" med Karl

Och som stadigt band: Anders: trummor , Bribedant :bas, Werrnborg gitarr,  å nån till på gitarr + två keys
+  backingtracks på alla svåra prylar  :D,  drömma kan man.. Tack! /C

Vafalls? Är det dags att putsa upp den gamla stage riggen C?  :P

Nice att den blev presentabel till slut. Good job m8.

Seconds out?  :unsure: