Forum > Demolåtar

Dividend - Temata i Dm - No more

<< < (2/5) > >>

spacetrucker:
Jodå, vackert och njutningsbart... och mäktigt. Man frågar sig hurudana fjärilar ni har där Du bor :unsure:
Var på lördagen på konsert och avnjöt Mozarts Requiem och den ekar fortafarande i huvet... detta passade bra in i stämningen på nåt sät :D

Space

Dividend:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 01.11.2010, 09:52:47 ---Jodå, vackert och njutningsbart... och mäktigt. Man frågar sig hurudana fjärilar ni har där Du bor :unsure:
Var på lördagen på konsert och avnjöt Mozarts Requiem och den ekar fortafarande i huvet... detta passade bra in i stämningen på nåt sät :D

Space

--- Slut citat ---

"Dunderfjärilens kamp mot noshörning" kanske vore ett bättre namn? :) Funderade ett tag på att instrumentera "ned" hela skiten över träblås (flöjter och sånt) och ta bort trummorna, det skulle göra det hela mer lättsamt och fjärilsaktigt :) Kanske.

Tack! Mozart's requiem har jag lite svårt för, finns dock ett väldigt väldigt bra stycke nånstans mitt i! :)

--- Citat från: MaxB skrivet 01.11.2010, 00:19:34 ---Hyfsat stycke. Känns lite för kraftfullt för att det ska handla om en lätt fjäril. I så fall är flykten från ett mycket stort djur.

--- Slut citat ---

Kanske det.

Asti: Tack för tankar! Får se om en röd tråd kommer fram, efter lite funderingar i veckan eller så! :)

Rattlesnake: Tack för åsikter! Håller nog med om allt du säger faktiskt, och det är ju kanske första gången! :) Nej men, tack för tankar, det finns lite horn, men de spelar unisont med andrafiolen, och ibland med första. Inte så mycket att ha, adderar kanske tromboner och trumpeter senare om jag ser anledning! :)
Det struttiga är lite omotiverat, men gillade det när jag skrev det. Skall se i veckan här!

1up: Tackar!

Återigen, tack till alla för lyssning och visat intresse! :)

Wernborg:
Oboen i början känns lite hård i anslaget.
Vid 51 är det nån stråke? som låter skum.

Gillar staccatona som ligger bakom de utdragna linjerna på stråkarna.

Lite rörigt i det lugna efter pukvirvlarna vid 150. Rensa lite i instrumentfloran där?

Lite för samma samma harmonier för att det ska bli riktigt intressant. Tror att du skulle kunna låta basen vandra mer tex. Lite publikfriande "ackord" på stråkarna ibland kanske? Känslan hos mig är att det står och stampar lite och inte kommer iväg.

Bra början!

Dividend:
Tjena Wernis!

Det är vettiga och säkert korrekta iakttagelser! Skall kolla speciellt 150, nog nåt jag missade i hasten.
Sant om liknande harmonier, har ett grymt snyggt tema jag hittade (också i Dm av en händelse) från i vintras, som kan bryta av snyggt här + småfix på resten. Återkommer med ny verre framåt helgen, eller kanske i mitten av veckan.

Tack för tid och öron!

Gurano:
Behagligt uppbyggd låt och vackra slingor/teman.

Håller med de tidigare noteringarna kring vad som sker vid 51.
Vissa ljud upplevs ibland lite för hårda och distinkta genom hela låten, tycker jag, det är dock kanske en effekt du vill uppnå - men jag skulle nog ha mjukat dem lite. Ska du ha sång på denna? Jag kan själv höra en hög vacker sång liksom :)

Ha det gott
Gurano

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion