Forum > Demolåtar
Dividend - Temata i Dm - No more
mahan:
Tjou Per!
Än en gång lyssnad... fortfarande saknar jag en dynamisk sväng på dom lugnare ställena, jämntjockt nu....
Dina harmonier är härliga och arret e snyggt, men som Benita säger så fattas det som kallas "catch", nåt man kommer ihåg efter låten runnit ut.
Detta tyckte Obbnäsarna idag! :)
Dividend:
--- Citat från: MaxB skrivet 06.11.2010, 18:11:32 ---Den e klar!
Funkar här! :wub:
--- Slut citat ---
Kul att det gillas, mats, skall dock fila lite på dynamiken och vissa övergångar + stämföring på nåt ställe. Öh, kommer slutversion nästa vecka eller så!
--- Citat från: Eddi skrivet 06.11.2010, 19:27:38 ---Den har stora kvaliteter denna staccatona är mysiga och det finns ett ställe som låter som en galen humla som lirar pingpong som inte återkommer bara för den biten vill jag höra den igen. Bra jobbat med alla slagverk men framförallt med dynamik och tematan. Namn tja Child of the Bull slog mig men jag vet inte....
Klar är den i alla händelser.
--- Slut citat ---
Hehe, kul att det funkar så långt! Finns lite till att göra, innan jag slänger över på färdiga
Tack!
Mahan: Håller med om dynamiken! Skall ordna. Håller inte inte med om "catch" dock, eftersom det inte är hollywoodsk "filmmusik" el dyl jag eftersträvar här. Kanske utvecklar avslutande delen dock, så får se!
Tack!
(Men hade varit lätt att skriva nåt catchigt till dessa harmonier, typ Zimmer, så det är inte det.)
Harmonica mike:
Mmmm..
Stundtals väldigt fint,mera av transportsträckor ibland.Sistnämnda tror jag beror på att jag är så bortskämd(eller vi är)med din stämningsfulla/tempererande musik.Jag kom att tänka på den stora muren och mongolernas/rövarnas försök att forcera detta väldiga bygge.Vissa kom igenom och skördade frukterna på andra sidan.
Skördade och skördade,nja - slaktade är nog den rätta benämningen på vad som hände då.Litet sidospår det sista..Men det här for genom mitt huvud medans jag lyssnade.Kampen att ta sig över,hela armér och ibland enskilda individer smygandes nattetid som små ninjas..
Så "The great wall" kanske kan passa,eller nån med Kahn släktets förnamn..Fast muren blev väl ett resultat av deras härjningar x antal år sedan har jag för mig.
Mina två cent
Mike
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida