Forum > Demolåtar
Dividend - Temata i Dm - No more
Dividend:
Ny ännu bättre, eller kanske sämre, verre. I vilket fall är den nu 8½ minut, längre blir den inte...
Men nog en del att förbättra.
Fortfarande ett utkast. Gått på känsla här, utan att kolla i tråden medan jag hållit på. Dock gjorde jag det innan och skall göra det igen innan den är definitivt klar...
Så klaga på..
Tack
Per
1up:
Lite trevande början annars bra. Något mörkt och tufft för fjärilen anas i stycket som går i moll. Bas vill fjärilen förstås ha. :)
Rattlesnake:
Absolut något att ha. Lite tungt för att handla om fjärilar kanske.
Men jag tycker det låter fint, speciellt början som jag tycker låter lite renässansmusik. Det lugna partiet på slutet innan klimaxdelen är också trevlig.
Några mystiska toner som inte stämmer i durmollskalan tycker jag mig höra vid 37 och 50s. Kanske ska vara så, men jag tycker mest det låter som felspel.
Efter en minut börjar instrumenten slita sig loss för att slåss om plats. Det blir ganska struttigt och käns lite omotiverat. liknadne partier har du haft i många andra låtar och behövs inte i den här, tycker jag.
Snygg mix av olika klanger stycket igenom. Lyssnar inte nu när jag skriver, men minns inte att jag hörde något brass. Mäktigt var det ändå - slagverken lät övertygande.
asti:
Får en känsla av att den stackars fjärilen flyr genom ett öde, krigshärjat landskap,
där det fortfarande ryker om nedbrända stugor och skövlad mark, i sitt sökande
efter en kokongförsedd flyktingsförläggning. Vackert med vemodigt och dystert!
Jag gillar staccaton! Tycker inte det är för mycket.
Hörde liksom Rattle en konstig ton vid ca 51 sekunder.....
Det här utkastet är absolut värt att jobba vidare med, som jag ser det!
Skön musik är det, även om jag måste medge att jag inte hänger med eller hittar eller en röd
tråd som jag känner igen och kan följa genom hela stycket. Men vad vet jag, en halvsenil,
halvdöv halvskåning som ser allt i svart....?
MaxB:
Hyfsat stycke. Känns lite för kraftfullt för att det ska handla om en lätt fjäril. I så fall är flykten från ett mycket stort djur.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida