Forum > Demolåtar

MaxB - I shall be released

<< < (2/4) > >>

Kornstad:
Jag tycker det låter bra det här och jag reagerade inte på att sången lät för trallig eller så.
Dock tycker jag virveltrumman slår igenom alldeles för mycket och skulle nog velat sänka den ett par snäpp.

Bra jobbat!

badlands:
Bra jobbat MaxB !
Eftersom jag anser mig vara en lärjunge ur Dylan (husgud sedan mååånga år tillbaka) tycker jag du lyckas bra med ditt försök.
Just den här finns ett antal versioner av där ute, men den jag håller högst är nog denna

The Band och framför allt Richard Manuel vid micken....
Underbart !!!

Harmonica mike:
Tjoho Max.

Ibland är världen liten..Va dårå tänker du säkert..?

Ja denna låt tänker jag på.Jag har knappt rört mina instrument/studio prylar på ett år.Hittade filmen "The last waltz" med THE BAND i "skåp" samlingen i förrgår,typ ett sånt skåp som man öppnar vart fjärde år eller nåt,alltså inte det där som man förvarar singlemalt destillatet i :)
Fastnade just för denna låt..Spelade in en grund och ylade lite i studion,tycker att sången blev rätt fräck men musuiken stinker lite..Körde E/Fm#/Gm#/B/A varianten,inte en susning om det är dom som gäller.Kanske slänger upp det nån gång för sågning..Nog om det.

Din tagning då:

Musiken kanon,tycker att det låter väldigt bra.Ackordsvalen inte så tokigt tänkt,kanske bara ta till lite av vad bacon macen sa och "aggreagera" lite på sången - det skulle lyfta massor.Personligen tycker jag att tempot är lite för snabbt för att dra till med känslosam/aggresivare röst - det kan ju vara förklaringen varför du valt denna sångtappning.Typ eller nåt,eller så ville du bara ha det så här - helt ok det med.
Lätt fyra hattar i luften för denna verre,diggar vissa av Dylans låtar men inte hans munspels lir  :P :D

Well done med andra ord.

EDIT: Gm# skall det vara och inget annat  :)

Mike

cykeln:
Kul Max!
Visst är det kul att ge sig på en och annan cover och se om man kan hitta något att tillföra, eller kanske bara för att det är kul att spela.
Bra bas och gitarr.
Trummorna kanske skull ha lite mer tryck
Gillar när du tar i lite mer i sången - "..yet I swear I see my reflection .."
Bra stämsång

Ja, lite mer sorg och taggtråd i sången skulle lyfta det hela ett snäpp

----
Kanske lägger upp min version  :unsure:

Gurano:
Hejsan
Börjar med att säga att jag lyssnar i lurar.
Bra version tycker jag men sången är på sina ställen för vass. Tycker oxå att den stålsträngade akkeguran ligger för nära mina öron. Det finns ett störande knäpp vid 95 på spelaren.

Gott hantverk
Gurano

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion