Forum > Demolåtar
MaxB - I shall be released
MaxB:
--- Citat från: Gurano skrivet 13.11.2010, 19:38:34 ---Börjar med att säga att jag lyssnar i lurar. Bra version tycker jag men sången är på sina ställen för vass. Tycker oxå att den stålsträngade akkeguran ligger för nära mina öron. Det finns ett störande käpp vid 95 på spelaren.
Gott hantverk
Gurano
--- Slut citat ---
Ja det skulle vara kul att fortsätta med den här också. Delen innan sången börjar bör halveras. Passar bättre så. Körstämmorna borde ligga lite lägre i volym. Testa lite annan följd på ackord där det ibland är som i originalet G Am Hm... och ibland den här idén G Am C...
Sången vass hmm kanske lite hög i mixen? Men borde lära mig hantera kompressorn så jag kan jämna ut nivån på sången. I början av andra versen är väl sången ganska osäker och tystlåten?
Ackeguran för nära hmm kanske...
Knäpp vid 95 jajamensan, jag måste komma ihåg att öka latencyn innan jag mixar ner den så att datorn orkar...
Bra låt är det i alla fall. Skulle som sagt vara kul att hinna göra mer på den här tolkningen. Tack för att du tar dig tid och lyssnar och kommer med tips.
Eddi:
Alla verkar ju ha en egen version av denna kansek skulle vara kul med en sån tråd?
Din låt - ja jag håller med bacon - du låter lite för lycklig :lol: Tror att whawha-guran har för mycket whawha i övrigt bra bra speciellt med körerna.
Fuzzbub:
Inte illa men jag kan hålla med dom som tycker att du låter lite för glad och att den går lite för snabbt. Därmot så gillar jag
att du får till ett sväng i den här låten, nästan i stil med Paul Wellers version som jag gillar väldeliga ().
Virveln låter för hård på något sätt också men i övrigt tycker jag att mixen är schysst!
Passar på att slå ett slag för gamle Tom Robinsons version också med en ljuv Hammond och ett ordentligt gitarrsolo! :)
&feature=related
Harmonica mike:
--- Citat från: Eddi skrivet 13.11.2010, 20:26:07 ---Alla verkar ju ha en egen version av denna kansek skulle vara kul med en sån tråd?
Din låt - ja jag håller med bacon - du låter lite för lycklig :lol: Tror att whawha-guran har för mycket whawha i övrigt bra bra speciellt med körerna.
--- Slut citat ---
Såg att Cykeln oxå har en verre.Skapar du en tråd så slänger jag upp mitt bidrag om cykeln hakar på.Och när du lika håller på Eddi,gör en verre du också så får vi en drös dylan tolkningar - kul.
Förlåt Max för sidospåret i din tråd..diggar din verre som tusan förutom tempot.
Mike
MaxB:
Tack för lyss. Låten går lite för snabbt. Virveltrumman i denna loop ligger för nära i ljudbilden och låter inte bra, förstår jag. Grabben som sjunger ska tagga ner och vara mer bitter.
Ska lyssna på Paul Wellers och Tom Robinsons versioner då jag hinner.
Skapar nån en "I shall be released"-tolknings-tråd antar jag att jag lägger ner lite mer tid på att göra den här så bra jag kan. Har ju redan påbörjat förbättringsidéerna mentalt. Sen återstår att låta mindre lycklig i sången :lol:
Nu ska jag ut och mocka hästskit och innan däckbyte på hästsläpet och en resa till återvinningen.
Kanske ledig efter det...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida