Forum > Demolåtar

MaxB - I shall be released

(1/4) > >>

MaxB:
Det ser ut som att jag resten av livet bara får små snuttifierade tillfällen att göra musik.
Ikväll var ett sånt tillfälle, då jag har testat gitarrer, orgel och sång.
Men jag vet inte om jag någonsin kommer att färdigställa den här.
Är dock intresserad av hur andra upplever den mixningsmässigt.
Och har jag krossat den med en massa effekter (kompressorer och gnister och glitter-maskiner)?

I shall be released är skriven av Bob Dylan och ska egentligen inte spelas med de här ackorden men jag gillar låten bättre så här.

[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_IShallBeReleased_20101023.mp3[/mp3]

Eddi:
Utubar man lite så ser man att ungefär alla vill göra sin egen version av denna. Bäst är väl Joe Cocker Woodstock 68 men din version är betydligt bättre än de här töntarnas:

BaconMcMuffin:
Hey, Max!  I'm actually a huge Bob Dylan fan.  And this is one of my favorite Dylan songs.  Some people don't like it when someone covers Dylan, but having seen the Man live 4 years in a row, I can tell you this... Bob Dylan covers HIMSELF these days...

As for you,  I think the song might want a little more anger in it... More hurt... It's almost happy the way you have played it.  Might be because of the chords, though.  On the other hand, it's mixed well, and there is always room for a new interpretation.  That's what it's all about anyway, isn't it?  :P     

MaxB:

--- Citat från: Eddi skrivet 24.10.2010, 03:51:29 ---Utubar man lite så ser man att ungefär alla vill göra sin egen version av denna. Bäst är väl Joe Cocker Woodstock 68 men din version är betydligt bättre än de här töntarnas:

--- Slut citat ---

Jag minns inte Joe Cockers version men ska kolla upp. Så där ja. Goda musiker och sånginsatser i den versionen: http://listen.grooveshark.com/#/s/I+Shall+Be+Released/2KiEJD

Dom här grabbarna som du visar på youtubeklippet kan inte ha blivit långvariga i branchen, kan ju knappt ta en ton rätt. Snacka om osäkra killar  :rolleyes:

--- Citat från: BaconMcMuffin skrivet 24.10.2010, 04:55:43 ---Hey, Max!  I'm actually a huge Bob Dylan fan.  And this is one of my favorite Dylan songs.  Some people don't like it when someone covers Dylan, but having seen the Man live 4 years in a row, I can tell you this... Bob Dylan covers HIMSELF these days...

As for you, I think the song might want a little more anger in it... More hurt... It's almost happy the way you have played it.  Might be because of the chords, though.  On the other hand, it's mixed well, and there is always room for a new interpretation.  That's what it's all about anyway, isn't it?  :P     

--- Slut citat ---

You are not the first telling me the lyrics should be sung with an angry feeling. I have not yet succeeded with this mission. But this version does not sound as happy as last time I tried to interpret this song. So, it's not only the chords that gives the wrong feeling, but also me singing and playing happily. I have to work on that part  ;) Thanks for listening and giving comments.

asti:
Det här är ingen av mina absoluta Dylan-favoriter, men det flödar av nostalgi när man hör det här!  :)
Refrängen tycker jag låter riktigt bra med stämmor och så.
I verserna blir sången lite otydlig ibland - nivåerna är ojämna och sången blir lite osäker på sina ställen.
Tycker mig skymta en elorgel i bakgrunden - upp med den ett par snäpp!
Virvelkaggen låter ungefär som en penna mot ett kassaskrin! (måste ju passa på efter alla kommentarer om mina trummor  :D)
Börjar det bli trendigt med covers? Trodde inte det var tillåtet.....
Hur som helst trevlig lyssning så här på söndagsförmiddagen!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion