Forum > Färdiga produktioner
Zyan - Feelings
Zyan:
--- Citat från: equality skrivet 24.02.2007, 01:41:45 ---Jättebra sång, fin känsla. Gillar tonartsbytet skarpt. Bra låt helt enkelt. Gitarrsolot mmm. Pianokompet lite primitivt.
I första hand en flickhjärtekrossare och det är fasen inte lätt att få till en sån. Bra jobbat!
--- Slut citat ---
Tonartsbyte?
Det visste jag inte ens att jag hade med. Bara spela det som låter bra.
Hmmm....
Nää...det kan inte vara en tonartsbyte.
Kornstad:
Jag tycker låten är jätteskön men jag skulle bytt stråkljudet till solo-stråke/ar istället, för att få en närmare känsla, vilket jag tycker det är på övriga instrument. Det är svårt att få de färdiga strings-ljuden att låta vettigt när det för övrigt är en så torr och ärlig produktion då de redan ligger färdiga med flera stämmor, reverb och hall-känsla.
Det enda annars är att jag skulle vilja höra gitarren i början av låten en liten aning mer, men det kan bero på att jag har mina billiga lurar nu då inte monitorerna är inkopplade. Skiljer sig väldigt mycket i vilka ljud man hör dessa emellan.
Annars jättebra!
Zyan:
--- Citat från: Kornstad skrivet 24.02.2007, 01:54:19 ---Jag tycker låten är jätteskön men jag skulle bytt stråkljudet till solo-stråke/ar istället, för att få en närmare känsla, vilket jag tycker det är på övriga instrument. Det är svårt att få de färdiga strings-ljuden att låta vettigt när det för övrigt är en så torr och ärlig produktion då de redan ligger färdiga med flera stämmor, reverb och hall-känsla.
Det enda annars är att jag skulle vilja höra gitarren i början av låten en liten aning mer, men det kan bero på att jag har mina billiga lurar nu då inte monitorerna är inkopplade. Skiljer sig väldigt mycket i vilka ljud man hör dessa emellan.
Annars jättebra!
--- Slut citat ---
Tack för kommentarerna, och välkommen.
Detta var ditt första inlägg såg jag, hur hitta du hit?
Kornstad:
Tack för kommentarerna, och välkommen.
Detta var ditt första inlägg såg jag, hur hitta du hit?
[/quote]
Blev tipsad av en vänlig själ om att det fanns en räddning ut ur den sumpmark det nu blivit av Studio forum.
Jag lyfte blicken och såg ljuset.... ;)
equality:
--- Citat från: Zyan skrivet 24.02.2007, 01:44:38 ---
--- Citat från: equality skrivet 24.02.2007, 01:41:45 ---Hmmm....
Nää...det kan inte vara en tonartsbyte.
--- Slut citat ---
Hej yo, men du kör ju versen med en nedgång på G och sen går du på refr via ett A till D.
Versen i G och refr i D, beleive me! Schnyggt!
--- Slut citat ---
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida