Forum > Färdiga produktioner
Zyan - Feelings
stajo:
Gott att höra som första låtpost... och så finns här ju massa smilisar :D
Du har skruvat lite till va? Tycker allt låter lite klarare eller är det bara jag B)
Funderade på om pianot skulle bak lite, låter lite kraftigt mot det andra ibland fast det är en smaksak, eller kanske lite mer reverb på det.
skön melodi som sagt!
Zyan:
Välkommen hit.
Nää..denna har jag inte skruvat på. Men ska göra det så fort min musikdator är fixad. Har delarna och ska bara hitta någon som kan skruva ihop den.
Ska prova det med Reverbet, men vill så mycket men har inte tillräckligt med tid.
Hellpig:
Jag tror att den här låten hade vunnit lite på en ännu lite mer smörig produktion... mer smör åt folket helt enkelt. Du/ni har ju fått till en väldigt klar ljudbild men tja, nästan för klar. Det är lite som att höra ett band live... och då menar jag ett band som i studion experimenterar och lägger på grejor som de sedan inte kör live. Konstig förklaring? Hoppas du fattar. Tycker att de enskilda instrumenten låter bra. Basen är kanske lite för framträdande och var tog gitarren vägen när låten drar igång?
Hoppas inte du tar kommentarerna som elakheter för det är de inte avsedda som. Tycker det är en låt med lite potential men produktionen känns inte helt färdig... och jodå, jag vet hur svårt det kan vara. Tycker för övrigt att ljudet på sången var riktigt nice!
Zyan:
--- Citat från: Hellpig skrivet 24.02.2007, 01:08:37 ---Jag tror att den här låten hade vunnit lite på en ännu lite mer smörig produktion... mer smör åt folket helt enkelt. Du/ni har ju fått till en väldigt klar ljudbild men tja, nästan för klar. Det är lite som att höra ett band live... och då menar jag ett band som i studion experimenterar och lägger på grejor som de sedan inte kör live. Konstig förklaring? Hoppas du fattar. Tycker att de enskilda instrumenten låter bra. Basen är kanske lite för framträdande och var tog gitarren vägen när låten drar igång?
Hoppas inte du tar kommentarerna som elakheter för det är de inte avsedda som. Tycker det är en låt med lite potential men produktionen känns inte helt färdig... och jodå, jag vet hur svårt det kan vara. Tycker för övrigt att ljudet på sången var riktigt nice!
--- Slut citat ---
Ljudet på sången blir så olika från produktion till produktion. Även fast det är samma utrustning. Men här låter det bra.
På tal om att exprimentera och prova sig fram så funkar det inte för mig. Allt blir då som en stor gröt på för många frekvenser och ingen struktur. Då passar inget in.
equality:
Jättebra sång, fin känsla. Gillar tonartsbytet skarpt. Bra låt helt enkelt. Gitarrsolot mmm. Pianokompet lite primitivt.
I första hand en flickhjärtekrossare och det är fasen inte lätt att få till en sån. Bra jobbat!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida