Forum > Färdiga produktioner
Zyan - Feelings
Zyan:
LÅTNAMN: Feelings
ARTIST/GRUPP: Zyan o Oskar
GENRE: Smör Pop
LÅTLÄNGD: 199 sekunder
KOMPOSITÖR: Zyan
PRODUCENT: Zyan
EV. MEDVERKANDE: Stajos stråk-arr, Djonas på ack. solo gitarr
INSPELNINGSÅR: 2006-2007
FORMAT: mp3
tsmalmbe:
Nice. Gillar inspelningens kvalitet. Lite torr mix kanske, men å andra sidan bidrar det ju till stämningen på låten.
Det som stör mig är "the ez sound". Trummorna skulle måste skruvas till ordentligt för att få ett annat, mer personligt sound. Trumprogrammeringen i sig är bra och varierande.
Basen kunde vara mera "mellow", nu är den lite kraftig på något sätt.
Gitarrsolot skulle kunna ha lite rum, och vara lite mera stereo. Snyggt spelat på allt sätt det också.
Stämningsfull låt, och ett ypperligt första låtinlägg!
Zyan:
Jag har skruvat som faan på trummorna, är 6 kanaler och olika eq och komp på dem. "You cant wipe the Ez of the drums"
Kommer inte ihåg vad jag har för bas på denna. Väntar på nya datordelar till studiodatorn, den har börjat låta konstigt så jag byter nätagg, passiv kylare till grafikortet och ny burk p-180. Sen ska jag fortsätta med musiken. Vill inte starta den med massa missljud.
Djonas o Stajo är båda grymma. Hoppas att de hittar hit :)
tsmalmbe:
--- Citera ---Jag har skruvat som faan på trummorna, är 6 kanaler och olika eq och komp på dem. "You cant wipe the Ez of the drums"
--- Slut citat ---
Men det är inte sant! Virveln är ju mest i öronfallande. Istället för att komprimera den så att den låter som en fis, så kan man spekulera om följande verktyg. Exempelvis Kjaerhus (http://www.kjaerhusaudio.com/), Reverb, EQ och Limiter.
Först lägger man på limitern, tills virveln är lite tightare. Sen skruvar man på eq tills virveln passar i låten. Sen lägger man två reverb: ett yttepyttekort, som blir en del av virvelljudet, och ett längre (svagt) som ger ambiens.
Det blir garanterat annorlunda.
Zyan:
Ska prova det :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida