Forum > Demolåtar

Jag väntar

<< < (3/5) > >>

Eddi:

--- Citat från: MaxB skrivet 05.10.2010, 21:53:51 ---Har hört tolkning av "Jag väntar" av dig tidigare och lyssnat nu. Jag tycker 50 kr är bra pris för att få liknande låtar, tolkade av dig. Det är personligt och bra!

Jag upplever att visan "Jag väntar" går för fort. Min pappa har under hela min uppväxt sjungit denna och andra visor, såväl hemma som på ålderdomshem och i andra sammanhang och jag gillar hans sätt att stanna upp ibland, med små konstpauser och som sagt, ett långsammare tempo.
Har du använt någon form av clicktrack för att hålla jämt tempo?

Per Sörman är förutom pappa den första vissångare som fått mig att faktiskt lyssna på texten i visor, då han sjunger. Han artikulerar och gör det teatraliskt, så att mitt intresse kvarstår genom hela texten så att jag dessutom minns vad han sjöng.

Har du inte hört honom förr, bjuder jag på två klipp med Evert Taube-tolkningar:

--- Slut citat ---
Helt fantastiskt att få se mannen jag har hört så mycket om. Han försökte inte ens härma Evert som så många har gjort utan levererade en inlevelse från sig själv på ett övertygande sätt - man ser ju vissa likheter :D

Eddi:
Ursäkta för off-topic tidigare utan kommentarer om din insats Håkan. Jag tycker att det är kul att gamla visor upprätthålls och har sitt intresse och det gör du med bravur - inte riktigt min bag trots allt men kör på det finns självklart folk med igenkänningsnerver till detta och dina visor gör sig bra där.

mahan:
Tjou Håkan!
Ord o många visor eller hur det nu heter...

Härlig röst den mannen har
så kvinnor han till sig drar.
Gitarren sitter även och munspelet likaså
och gissar jag rätt så e ögona hans blå!  :D

Snyggt sjunget och lirat alltså, med säkerhet finns det marknad för detta, så bara att bränna ner CD-skivor och börja storsälja! Lycka till!

h.  johan

Gurano:
Hej!
Trevlig och klanderfri liten visa. Bra känsla. Finns bara en sak och det är att jag tycker att sången på några ställen är för vass...men det kan bero på mina lurar.

Ha det gott
Gurano

Håkan Nilsson:

--- Citat från: Eddi skrivet 15.10.2010, 23:46:42 ---Ursäkta för off-topic tidigare utan kommentarer om din insats Håkan. Jag tycker att det är kul att gamla visor upprätthålls och har sitt intresse och det gör du med bravur - inte riktigt min bag trots allt men kör på det finns självklart folk med igenkänningsnerver till detta och dina visor gör sig bra där.

--- Slut citat ---
Det är inte min bag heller egentligen  :lol: jag har i 40 år sjungit och spelat tyngre bluesbaserad musik, väldigt mycket mina egna låtar, så det här inget jag själv tycker är bra, har svårt att stå ut med min egen fula röst. Men eftersom jag haft som jobb i nästan ett år att sjunga för pensionärer har jag förstått hur väldigt bra många äldre tycker det här är. Jag sjunger lika live, bara gitarrkomp och nästan helt utan arrangemang. Så den här enkla stilen har liksom formats av mina tanter på servicehusen. Ju mindre krimskrams i låtarna, ju bättre verkar de tycka.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion