Forum > Demolåtar

Jag väntar

(1/5) > >>

Håkan Nilsson:
Sjöng in tio visor i våras, jag har förfrågningar från lite äldre folk som vill köpa en sån. Har micklat lite med mix o master nu igen, tror inte jag kan få det att låta så mycket annorlunda nu. Gav bort ett par cd med mycket sämre ljud än så här, de som fick den tyckte det lät bra som det lät. Kan jag sälja såna här vis-cd för en 50-lapp utan att skämmas ihjäl?

spacetrucker:
Gamla tanter glömmer ju bort att vara gamla när dom hör sånt här :)
Inte tycker jag en 50-lapp (ca 5 euro alltså) är för mycket. Förutom sjungit och spelat har du ju mixat och skaffat CD-skivor... lite för besväret bör man ju få tycker jag.

Space

Strummindude:
Det kan du absolut, tycker jag!. Det är själfullt framfört och det finns inga vassa kanter i produktionen utan det är fullständigt naturligt och njutbart som det är, som bredbart messmör på tunnbröd ungefär. Bra gjort, Håkan!

Håkan Nilsson:

--- Citat från: Strummindude skrivet 05.10.2010, 19:51:04 ---Det kan du absolut, tycker jag!. Det är själfullt framfört och det finns inga vassa kanter i produktionen utan det är fullständigt naturligt och njutbart som det är, som bredbart messmör på tunnbröd ungefär. Bra gjort, Håkan!

--- Slut citat ---
Oj, tackar! Jag gillar det enkla. Det är bara en akust plus en bas. Och munspel på några låtar. Har testat att lägga dit fler gitarrer av olika sort, tycker det inte tillför ett dugg, bara gör det sämre. Nu borde jag ta mig för att på nåt j-a vis göra ett enkelt omslag, ev i papp, cdn tänkte jag bränna själv några i taget. Eller kanske bara en genomskinlig plastficka, åsså trycker jag med egen skrivare nåt lite halvsnitsigt på själva cdn. Har nån sorts tillsats till Canonskrivaren som kan göra sånt. Men sitter sånt tryck kvar om man tummar lite på cdn?

Jag trodde inte ens låten blev uppladdad, mp3-filen blev väl 5mb, är inte det abnormt stort? Jag har ett h-e med mp3-rippning osv, fattar aldrig ett piss vad jag gör, jag blir dummare med datorer för varje år fast jag hållit på med dem lika länge som alla andra typ. Hehe.

Dividend:
Jag har hört den här innan på studio, då vi hade ett litet pm-samtal i samband med det.

Minns inte förra mixen (det var ett tag sen). Det är en förträfflig tolkning hur som helst!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion