Är det bara jag som går på konsert or what?!

Iallafall var det dags igen i fredags på Debaser Strand i Sthlm. Ett av mina absoluta favoritband
Radio Birdman kom på besök (för första gången i Sverige). Detta australiska band som också räknas in i punkgenren hade sin storhetsstid runt -77, som sig bör.

Kvällen började med att Nicke Andersson och hans Imperial State Electric spelade ca. en timma av sina låtar. Om det säger jag inget
förutom att jag och min kompis säkert hann med 50 gäspningar var under deras konsert.
Sedan riggades scenen om totalt och efter en liten stund kom keyboardisten "Pip" Hoyle in och satte igång ett intro varpå resten av bandet steg in och drog igång "Smith & Wesson Blues" - tror jag det var.

Helt magiskt!!
Kvällen fortsatte i samma anda och på slutet körde dom sin version av Stooges-låten "TV-eye" (ung. dubbelt så snabbt som det aningen sega originalet) och taket nästan lyfte!
Därefter kommer bandet ut och en roddare drar fram ytterligare en förstärkare varpå bandet kommer in tillsammans med
The Fleshtones gitarrist Keith Streng som är en färgstark typ och det kommer en version på "Shot By Both Sides" av Magazine som är en sjukt bra låt och min kompis höll på att svimma då det är hans favoritlåt i princip.
Summa summarum - 5/5, 10/10, 100/100 -en av mina topp 5 bästa konserter någonsin!
Gillar ni bra rock så kolla upp detta band om ni inte känner till dom.
Länkar till en till favorit:
/Fuzzbub
« Senast ändrad: 29.06.2015, 11:52:47 by Fuzzbub »
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed