Såg
Deftones i fryshuset 29 nov. Det är mitt favvo-metalband, utan tvekan. Har följt dem från det att de bildades men aldrig sett dem live förrän nu.
Första förbandet var svenska
Khoma, som är rätt ok utifrån det jag hört på Spotify. Jag missade dem dock här, vi kom in i outrot på sista låten, men det var ett skönt outro iaf!

Andra förbandet var
Coheed & Cambria från N.Y. Inte riktigt min grej. Det var inget fel på ljudet och de skötte sig bra på scenen och sångarens hår var ju underhållning i sig, men som sagt. Inte min grej.
Huvudakten så. Den första kvarten var jag riiiiktigt missnöjd då jag tyckte gitarristen hade en nasty rundgång som liksom lade sig konstant över låtarna. Vi kan ha stått i konstig vinkel eller nåt, men det var så jag upplevde det. Mycket synd, eftersom
My Own Summer spelades då, en av mina favoritlåtar. Men det artade sig och resten av spelningen var en fröjd. Så j*vla bra! Mycket från senaste skivan såklart, men ändå väldigt bra spridning genom albumet. Jag undrade varför de inte lirade nåt från första skivan, men när de kom tillbaka från sin paus och skulle lira extranummer så var synth/effektsnubben borta och jag förstod varför. De rev av nästan hela första skivan i ett svep och det var så sjukt sweeeeeeet!

Trots fadäsen med rundgången så kan jag inte ge mindre än 5/5 (man är ju inte lite partisk). Här kommer lite smakprov från spelningen i fråga: