Forum > Färdiga produktioner
Asti - Som om vi inte fanns (ny version)
asti:
--- Citat från: Tokai skrivet 17.09.2010, 20:04:57 ---Hej å hå! Här hoppar jag in när mycket är redigerat och korrigerat, bekvämt!
Underbar finstämd sång. Musiken har anpassat sig till texten på ett bra sätt.
Jag känner igen harmonierna från astis tidigare alster, så det är inte så nytt för mig.
Några synpunkter har jag nog. Fast smågrejer bara.
Texten, t.ex i ordet "synes", vill hellre ha "syns", känns mer vardagligt.
Instrument: funderade lite på cymbalklockan en bit in i låten. Dels låter den inte så bra, för hård klang som bryter mot stämningen i låten, sen kan man fundera över hur man spelar med vispar (två händer) och samtidigt spelar på symbalen. Alltså då en trumstocke + visp mitt i låten? Byta snabbt...Tekniskt går det kanske. Kanske vända på vispen?
Blev också nyfiken på kören, som prisats högt, men blev lite besviken. Inte för att den är dålig utan för att jag föreställt mig nåt mer. Så kan det gå när man läser andras poster innan man själv lyssnar.
Tycker du börjar utveckla vispopen från det lite förutbestämda till nåt nytt och intressant! Kalas!
Och sen är du ju KR:s John Lennon utan tvekan!
--- Slut citat ---
Roligt att du tycker musiken passar texten och att du tycker den är finstämd! Tack för det Staffan!
Att jag använder gamla uttryck kanske helt enkelt beror på att jag är gammal.... :)
"Cymbalklockan" vet jag inte riktigt vad du menar......trumstocken på cymbalen i andra temat?
Att man kan spela både med vispar och trumstock samtidigt går bra om man vet så lite om trumspel som jag! :D
Ja, kören är ju väldigt enkel - bara för att förstärka i bakgrunden, inte spela huvudroll.
Blir väldigt glad när du tycker att jag försöker utveckla vispopen! :wub:
Tack så väldans för lyssning och värmande kommentarer!
/Asti
Tokai:
"Cymbalklockan" vet jag inte riktigt vad du menar......trumstocken på cymbalen i andra temat?
Att man kan spela både med vispar och trumstock samtidigt går bra om man vet så lite om trumspel som jag!
Alltså två händer till vispar + en tredje hand till cymbal? Cymbalklocka är vad jag kallar det som finns i mitten av cymbalen.
Nåja, jag tänka mig att den ena handen fortsätter att vispa medan den andra handen snabbt som tusan tar fram en virvelstock för cymbalen.
Gud vad jag är petig!
ha det bra Peter!!
asti:
--- Citat från: Tokai skrivet 17.09.2010, 23:01:08 ---"Cymbalklockan" vet jag inte riktigt vad du menar......trumstocken på cymbalen i andra temat?
Att man kan spela både med vispar och trumstock samtidigt går bra om man vet så lite om trumspel som jag!
Alltså två händer till vispar + en tredje hand till cymbal? Cymbalklocka är vad jag kallar det som finns i mitten av cymbalen.
Nåja, jag tänka mig att den ena handen fortsätter att vispa medan den andra handen snabbt som tusan tar fram en virvelstock för cymbalen.
Gud vad jag är petig!
ha det bra Peter!!
--- Slut citat ---
OK, då vet jag vad cymbalklocka är! :)
Du får gärna vara petig, jag är tacksam för alla kommentarer!
Ha det bra själv där nere i Brios hemtrakter! ;)
asti:
Känner inte att jag kan göra så mycket mer med denna, får nog anses färdig.
Marruschkka:
Snyggt det här, fast i mina lurar låter det lite vasst om sången-lite för mycket diskant? Min enda rand-anmärkning på en f.ö tjusig prodd med ditt egna signum-din guldröst :P
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida