Forum > Färdiga produktioner
Asti - Som om vi inte fanns (ny version)
MaxB:
Fint hantverk. Lyssnar inte i lurar så jag kan inte bedöma hur centrerat elpianot är nu.
Jag skulle önska att sista ackordet på elpianot skulle få klinga ut ett tag till och att sångaren går ner, liksom kommer hem till mer vila, på sista tonerna,
asti:
--- Citat från: Kornstad skrivet 16.09.2010, 20:57:01 ---Skön känsla genom hela låten, lagom sparsmakat arr och snygga körer.
Inget att "klanka" på här utan det är bara att flytta till färdiga tycker jag.
Precis vad jag behövde efter en timmes skrikande på småungarna ute på fotbollsplanen.....
--- Slut citat ---
Det låter bra, tack för det!
Du ska vara snäll vid småungarna. ;)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
asti:
--- Citat från: Eko skrivet 16.09.2010, 21:08:39 ---Har lyssnat på nya versionen nu i högtalarna och det är ju en riktigt speciell låt detta - finns liksom inga referenser över huvud taget till något annat jag kan komma på. Djup text och inte alls dyster skulle jag vilja säga bara himla skön och intagande. Tremolopianot har du kvar hör jag men bara man inte lyssnar i lurar går det säkert bra. Kören är en riktig pärla - låter proffs lång väg.
--- Slut citat ---
Man vill ju helst att det ska låta eget, så då kanske jag har lyckats med det! :)
Roligt att du gillar texten, som är ett försök att beskriva vissa beteenden hos en autistisk person.
Jag har centrerat piano-effekten en hel del. Själv tycker jag inte det är något problem att lyssna i hörlurar.
Kören kom till rätt sent och den blev nog rätt lyckad tror jag.
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
asti:
--- Citat från: MaxB skrivet 16.09.2010, 21:30:30 ---Fint hantverk. Lyssnar inte i lurar så jag kan inte bedöma hur centrerat elpianot är nu.
Jag skulle önska att sista ackordet på elpianot skulle få klinga ut ett tag till och att sångaren går ner, liksom kommer hem till mer vila, på sista tonerna,
--- Slut citat ---
OK, det ska jag fundera på! Tack för tipset!
/Asti
Tokai:
Hej å hå! Här hoppar jag in när mycket är redigerat och korrigerat, bekvämt!
Underbar finstämd sång. Musiken har anpassat sig till texten på ett bra sätt.
Jag känner igen harmonierna från astis tidigare alster, så det är inte så nytt för mig.
Några synpunkter har jag nog. Fast smågrejer bara.
Texten, t.ex i ordet "synes", vill hellre ha "syns", känns mer vardagligt.
Instrument: funderade lite på cymbalklockan en bit in i låten. Dels låter den inte så bra, för hård klang som bryter mot stämningen i låten, sen kan man fundera över hur man spelar med vispar (två händer) och samtidigt spelar på symbalen. Alltså då en trumstocke + visp mitt i låten? Byta snabbt...Tekniskt går det kanske. Kanske vända på vispen?
Blev också nyfiken på kören, som prisats högt, men blev lite besviken. Inte för att den är dålig utan för att jag föreställt mig nåt mer. Så kan det gå när man läser andras poster innan man själv lyssnar.
Tycker du börjar utveckla vispopen från det lite förutbestämda till nåt nytt och intressant! Kalas!
Och sen är du ju KR:s John Lennon utan tvekan!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida