Forum > Demolåtar

Hogge - Ugly

(1/4) > >>

hogge:
Jaha.. Då börjar vi väl på platta nummer två då  :rolleyes: :lol:

Nåväl.. Lusten har saknats länge nu, men i morse fick jag en idé igen (äääntligen).. Mycket arbete återstår, men detta är "Ugly" och som vanligt tar jag tacksamt emot tips & trix..

[mp3=200,20,0,center]http://www.hoggez.se/music/UGLY2.mp3[/mp3]

UGLY
Shit madam, but your so ugly
Tell me, have you ever got laid
Answer me, will it ever get snugly
Has a boy ever stayed

I need my darkest shades
But it still hard to look at You
O´ girl, you really look like shit
I cant do this. I need to split.

(chorus)
Oooh, she´s so f***ing ugly
I cant do this, I have leave.
She looks like a carcrash
Åh, please, please help me

Babe, I cant stand your face
But your body is great
Please, if you use this bag for your head
I take you to heaven in my bed.

Shit madam, but your so ugly
Tell me, have you ever got laid
Answer me, will it ever get snugly
Has a boy ever stayed

(chorus)

(stick)
This is a stupid mistake
But what could I do
Noone else around
So it has to be You
God help me, it has to be You
God help me it has to be You..

(chorus x2)

hogge:
Känner mig övergiven... Lite utfryst sådär  :wacko: :lol:

clavinova:
J'vlt bra drag i detta! Får vibbar från bla Hoggez orkester av någon anledning! Bra detta, dvs det tilltala mig, mycket.

spacetrucker:
Okej... vad har vi här då. Ös från första takt. Om du kunde få texten att höras lite mer. Nu drunknar den i öset på nåt sätt. I övrigt så är detta inte illa.
Personligen hade jag kanske mjukat upp det hela en aning och släpt in lite luft i låten. Men då hade väl inte detta låtit Hogge längre :D

Space

hogge:

--- Citat från: clavinova skrivet 10.09.2010, 12:58:30 ---J'vlt bra drag i detta! Får vibbar från bla Hoggez orkester av någon anledning! Bra detta, dvs det tilltala mig, mycket.

--- Slut citat ---

OJ.. Tack snälla.. Så glad jag blir.. Jag tycker själv väldigt mycket om detta (även om den kräver ytterligare arbete) så det var skojsigt att Du också gillade...
Vad gäller Hoggez-vibbarna, så är jag väldigt influerad av just Hoggez..  :lol: :P :rolleyes:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 10.09.2010, 12:59:20 ---Okej... vad har vi här då. Ös från första takt. Om du kunde få texten att höras lite mer. Nu drunknar den i öset på nåt sätt. I övrigt så är detta inte illa.
Personligen hade jag kanske mjukat upp det hela en aning och släpt in lite luft i låten. Men då hade väl inte detta låtit Hogge längre :D

Space

--- Slut citat ---

Tack Space.. Jag ska se vad jag kan göra åt mixen efterhand.. Förmodligen kommer jag inte att lyckas alls, men försöka ska jag göra ändå...

Vad gäller uppmjukning så är målet att trycka på lite mer.. "For Your Pleaure" blev lite för mycket popmusik för min smak, så fortsättningsvis skulle jag vilja ha lite mera drag i låtarna...
Så uppmjukning och luft får vänta tills vidare :lol:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion