Forum > Demolåtar
Hogge - Ugly
spacetrucker:
--- Citat från: hogge skrivet 10.09.2010, 14:14:52 ---
--- Citat från: spacetrucker skrivet 10.09.2010, 12:59:20 ---Okej... vad har vi här då. Ös från första takt. Om du kunde få texten att höras lite mer. Nu drunknar den i öset på nåt sätt. I övrigt så är detta inte illa.
Personligen hade jag kanske mjukat upp det hela en aning och släpt in lite luft i låten. Men då hade väl inte detta låtit Hogge längre :D
Space
--- Slut citat ---
Tack Space.. Jag ska se vad jag kan göra åt mixen efterhand.. Förmodligen kommer jag inte att lyckas alls, men försöka ska jag göra ändå...
Vad gäller uppmjukning så är målet att trycka på lite mer.. "For Your Pleaure" blev lite för mycket popmusik för min smak, så fortsättningsvis skulle jag vilja ha lite mera drag i låtarna...
Så uppmjukning och luft får vänta tills vidare :lol:
--- Slut citat ---
Ok, ös på du bara. Lägger väl luften i mina egna låtar då :lol:
Space
hogge:
--- Citat från: spacetrucker skrivet 10.09.2010, 14:52:38 ---Ok, ös på du bara. Lägger väl luften i mina egna låtar då :lol:
Space
--- Slut citat ---
HAHAHA... :lol: :P :lol:
Och det gör Du ju riktigt bra....
asti:
Bra ös, bra spelat och bra leadsång! Sången kanske är lite för mycket i bakgrunden...?
Stämmorna i avsnittet "This is a stupid..." behöver nog slipas på en aning.
För att få extra tryck i refrängen skulle du kunna dubba sången där...
hogge:
--- Citat från: asti skrivet 10.09.2010, 16:27:03 ---Bra ös, bra spelat och bra leadsång! Sången kanske är lite för mycket i bakgrunden...?
Stämmorna i avsnittet "This is a stupid..." behöver nog slipas på en aning.
För att få extra tryck i refrängen skulle du kunna dubba sången där...
--- Slut citat ---
Tack för tipsen Asti och givetvis har Du helt rätt.. Samtliga förslag är antagna i styrelsen och kommer att genomföras.. :rolleyes:
bjurte:
Har du skaffat dig ett riktigt keyboard??
Annars låter det väl som en typisk hogge låt,kanske inte bland dina starkaste men änd habil...
Tycker det låter som du lärt dig lite under resan(mix/sound mässigt menar jag)
Värt att jobba på i alla fall.
Ps. Lite kluven till texten...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida