Forum > Demolåtar

Hogge - Ugly

<< < (4/4)

Yllet:
Jag gillar sångljudet. Tycker det passar låten utmärkt.  :D Läste först texten utan att lyssna på låten och tyckte den verka rätt bläää i ärlighetens namn ;) Men i sitt sammanhang fungerar det ju riktigt bra! Bra ös.

/Jon

hogge:

--- Citat från: BaconMcMuffin skrivet 10.09.2010, 23:54:40 ---HA!  Hogge, I'm laughing at the lyrics... HA!... and someone had to say it!   :D 

Drums are great... Guitars, too... but altogether, the mix sounds a little bit "ambient"?  Not the style of the song, obviously - but, where the song sits in the mix - and, by that I mean it the mix sounds kind of "far away"?  It doesn't sound "full" to my ears.  It's kind of "thin". 

But I think that overall, the song is "fun and funny, nothing serious" as an old college room mate used to say to me... and that was always a good thing.

--- Slut citat ---

Thank You. I really like every word and I will try to fix it a.s.a.p.

--- Citat från: MaxB skrivet 10.09.2010, 18:29:56 ---Trummorna låter hyfsat i mina datorhögtalare. Baskaggen hörs bra och basgitarren går också fram, även om min högtalare är bas-fattiga. Då synten spelas hör jag i stort sett bara kicken och virveln (...lite kross från cymbal också). I andra partier kan jag höra cymbalen bättre.

--- Slut citat ---

Kanon, då är jag på rätt väg kanske?? Jag ska kolla upp det Du tipsade om så får vi se vad resultatet blir...

hogge:

--- Citat från: Yllet skrivet 11.09.2010, 00:00:11 ---Jag gillar sångljudet. Tycker det passar låten utmärkt.  :D Läste först texten utan att lyssna på låten och tyckte den verka rätt bläää i ärlighetens namn ;) Men i sitt sammanhang fungerar det ju riktigt bra! Bra ös.

/Jon

--- Slut citat ---

Haha, hääee,,, texten ska vara just bläää.. Men om man uppfattar den med humor så blir den lite kul... Åtminstone är det vad jag hoppas...

hogge:

--- Citat från: BaconMcMuffin skrivet 10.09.2010, 23:54:40 ---HA!  Hogge, I'm laughing at the lyrics... HA!... and someone had to say it!   :D 

--- Slut citat ---

Thank You for understanding  :lol:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion