Forum > Demolåtar
Hogge - Ugly
Yllet:
Jag gillar sångljudet. Tycker det passar låten utmärkt. :D Läste först texten utan att lyssna på låten och tyckte den verka rätt bläää i ärlighetens namn ;) Men i sitt sammanhang fungerar det ju riktigt bra! Bra ös.
/Jon
hogge:
--- Citat från: BaconMcMuffin skrivet 10.09.2010, 23:54:40 ---HA! Hogge, I'm laughing at the lyrics... HA!... and someone had to say it! :D
Drums are great... Guitars, too... but altogether, the mix sounds a little bit "ambient"? Not the style of the song, obviously - but, where the song sits in the mix - and, by that I mean it the mix sounds kind of "far away"? It doesn't sound "full" to my ears. It's kind of "thin".
But I think that overall, the song is "fun and funny, nothing serious" as an old college room mate used to say to me... and that was always a good thing.
--- Slut citat ---
Thank You. I really like every word and I will try to fix it a.s.a.p.
--- Citat från: MaxB skrivet 10.09.2010, 18:29:56 ---Trummorna låter hyfsat i mina datorhögtalare. Baskaggen hörs bra och basgitarren går också fram, även om min högtalare är bas-fattiga. Då synten spelas hör jag i stort sett bara kicken och virveln (...lite kross från cymbal också). I andra partier kan jag höra cymbalen bättre.
--- Slut citat ---
Kanon, då är jag på rätt väg kanske?? Jag ska kolla upp det Du tipsade om så får vi se vad resultatet blir...
hogge:
--- Citat från: Yllet skrivet 11.09.2010, 00:00:11 ---Jag gillar sångljudet. Tycker det passar låten utmärkt. :D Läste först texten utan att lyssna på låten och tyckte den verka rätt bläää i ärlighetens namn ;) Men i sitt sammanhang fungerar det ju riktigt bra! Bra ös.
/Jon
--- Slut citat ---
Haha, hääee,,, texten ska vara just bläää.. Men om man uppfattar den med humor så blir den lite kul... Åtminstone är det vad jag hoppas...
hogge:
--- Citat från: BaconMcMuffin skrivet 10.09.2010, 23:54:40 ---HA! Hogge, I'm laughing at the lyrics... HA!... and someone had to say it! :D
--- Slut citat ---
Thank You for understanding :lol:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida