Forum > Demolåtar
MaxB - F Am B C - stärkare och mikrofon i en låda
MaxB:
--- Citat från: asti skrivet 10.09.2010, 20:12:20 ---Jag är lite trög (skyller på åldern), så jag har inte riktigt fattat vitsen med att bygga in det i en låda.
Är det för att man riskerar att störa grannar annars eller finns det andra orsaker? Få bort störande ljud i omgivningen?
--- Slut citat ---
Det där med grannarna är nog en viktig orsak, undvika läck till andra instrument om flera spelar in i samma rum, samtidigt, skulle kunna vara en annan orsak (som jag hittade på nu ;)).
Störande ljud i omgivningen borde inte vara så stort problem om man vrider upp volymen på en mickad förstärkare, utan att använda lådan...
MaxB:
--- Citat från: uriah skrivet 10.09.2010, 18:47:51 ---Tycker det låter över förväntan bra!! En undran!! Spelar du högt?? Och är det mycket läck ur ISO-lådan ??
Och !! du skulle möjligtvist inte kunna dra några elaka dist mackor,så man får höra??
--- Slut citat ---
Har spelat in från digitalkameran en meter från lådan med och utan locket öppet. Kanske det ger en bild av skillnaden i volym. Jag får jobba vidare på det där med elaka distmackor.
MikaelEdebro:
Fint bygge du fick till!
Jag köpte just denna;
http://www.blocket.se/ostergotland/Orange_Tiny_Terror_29187928.htm?ca=15&w=3
Hade egentligen bara tänkt köpa toppen och bygga en egen isocab. Men priset var såpass lågt så jag slog till, sen är det ju gött att ha en garanterat välljudande låda om isocab-projektet inte skulle uppnå förväntningarna.
Förmodligen kommer jag att placera högtalarlådan i ngn garderob eller dylikt när jag ska köra långa inspelningspass.
MaxB:
--- Citat från: MikaelEdebro skrivet 12.09.2010, 19:06:32 ---Fint bygge du fick till!
Jag köpte just denna;
http://www.blocket.se/ostergotland/Orange_Tiny_Terror_29187928.htm?ca=15&w=3
Hade egentligen bara tänkt köpa toppen och bygga en egen isocab. Men priset var såpass lågt så jag slog till, sen är det ju gött att ha en garanterat välljudande låda om isocab-projektet inte skulle uppnå förväntningarna. Förmodligen kommer jag att placera högtalarlådan i ngn garderob eller dylikt när jag ska köra långa inspelningspass.
--- Slut citat ---
Grattis! Kul med bra ljud och jag har minnen av att Orange kan leverera riktigt bra ljud!
MaxB:
Tom post
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida