Forum > Demolåtar
MaxB - F Am B C - stärkare och mikrofon i en låda
bjurte:
Tycker det låter över förväntan bra!!
En undran!! Spelar du högt??
Och är det mycket läck ur ISO-lådan ??
Och !! du skulle möjligtvist inte kunna dra några elaka dist mackor,så man får höra??
MaxB:
--- Citat från: uriah skrivet 10.09.2010, 18:47:51 ---Tycker det låter över förväntan bra!!
En undran!! Spelar du högt??
Och är det mycket läck ur ISO-lådan ??
Och !! du skulle möjligtvist inte kunna dra några elaka dist mackor,så man får höra??
--- Slut citat ---
Lyssnar du på den här trådens låt eller den jag gjorde igår kväll och länkade till imorse?
--- Citera ---En andra test-inspelning, från igår kväll:
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_MyTimeIsNow_20100909.mp3[/mp3]
--- Slut citat ---
Har stärkaren (10-12 W) på volym 8-9 kanske och vrider fullt på volympotten på gitarren ibland (där det är lite mer dist eller häng i tonen).
Visst läcker det från lådan men volymen är långt ifrån då man öppnar locket på lådan.
Kanske skulle dema skillnaden med ett litet youtube-klipp? B)
Elaka distmackor skulle vara häftigt att lägga. Jag har aldrig lärt mig att spela sånt så där som du med flera kan och jag har fått renare och mesigare ton ju äldre jag blivit. ;) Till och med plockat fram dragspelet. :P
Jag tror att det kan fungera bra att ha det här ljudet på inspelningar tillsammans med flera instrument.
Men jag borde ju kunna ta upp nånting som har elaka distmackor i sig. Får se vad det blir här framöver.
asti:
Hur smakar en elak distmacka?
bjurte:
--- Citat från: asti skrivet 10.09.2010, 19:50:31 ---Hur smakar en elak distmacka?
--- Slut citat ---
Rått,Hårt och Taggigt.. Jammy.
asti:
Jag är lite trög (skyller på åldern), så jag har inte riktigt fattat vitsen med att bygga in det i en låda.
Är det för att man riskerar att störa grannar annars eller finns det andra orsaker? Få bort störande ljud i omgivningen?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida