Forum > Färdiga produktioner
Everything changes now
hogge:
Snyggt lirat och som så många andra redan sagt så ligger det en tät 70-tals anda över detta..
Tyvärr faller låten lite platt hos mig, en sån som passerar utan att man riktigt noterar den..
Men ett kvalitativt hantverk är det hur som helst..
Wernborg:
--- Citat från: asti skrivet 06.09.2010, 00:00:09 ---Nej, jag tycker inte att sången suger!
Men den behöver nog tajtas till på en del ställen och nivåerna justeras, speciellt i verserna.
Fixa det så tror jag låten blir riktigt bra!
--- Slut citat ---
Tack. Ska fixas.
--- Citat från: equality skrivet 06.09.2010, 00:23:08 ---Jag gillar ju gubbrock och jag gillar denna. Tycker nog falsetten funkar men det låter lite trevande ibland. (Själv har jag börjat i kör för att möjligt förbättra rösten nogåt). 4 dB till på sångspåret skulle jag nog ge. Ösiga treackordsrefränger är jag svag för och jag riktigt ser ciggtändarna och publiken sjunga med i refrängen. I solot har du pannat ut lead-guran i båda kanalerna. Hur går det till? Klonar du spåret och tidsförkjuter något? Tycker aldrig jag får det att låta bra. Vore kul med tips.
Skulle nog vilja ha produktionen mindre polerad a la garagerock, dvs Stones. Skita ner, torrare och inte så jäddra slickt.
--- Slut citat ---
Hmm. Kommer inte ihåg på rak arm hur solot är gjort. Ska kolla när tillfälle ges. Har faktiskt börjat pula med en version med lite mer crunchig gura och riktig elbas. Stängde samtidigt av allt reverb. Tror det kan vara en väg.
Tack.
--- Citat från: spacetrucker skrivet 07.09.2010, 08:37:44 ---Håller med om att sången behöver städas. låter lite som om ni står och sjunger och sneglar sådär frågande på varandra. I övrigt är detta nåt jag gärna lyssnar till. Gitarrsounderna gillar jag.
Space
--- Slut citat ---
Sången fixar vi. Tack för gitarren. :D
--- Citat från: freddy skrivet 09.09.2010, 00:21:23 ---Lite lätt 70-tals sound över hela prodden. Falsetten behlöver styras upp, gillade den dock.
Själva låten känns behaglig och puttrar förbi utan krusiduller. Kanske en aning anonym.
--- Slut citat ---
Den där falsetten igen... Jepp, ska fixas.
--- Citat från: Larsson skrivet 09.09.2010, 00:40:33 ---skön låt, & snyggt gitarr spel
tror åxo på att tajta till sången så är du hemma
tror att det skulle sitta snyggare med dub på den höga stämman i versen
och skrota den som ligger en oktav ner, som bara grötar till det
samma med understämman i reffen
skönt 70-tals feel på denna! :)
--- Slut citat ---
Får prova dubvarianten också. Tack för feedback.
--- Citat från: aROCKER skrivet 09.09.2010, 10:28:08 ---Pre-chorus var väldigt skör och snygg.
Sedan kom refrängen och jag känner EFS-kyrkans jobbiga orockiga gäng som står i beige fjällrävenbyxa med babyblå kortärmad skjorta.
Helst så skulle gitarristen vilja lägga på lite Steve Lukather gitarrljud men övriga medlemmar tycker det är att ta i.
Snyggt gitarrspel.
Kanske lite intressantare basspel och trummspel skulle höja en sådan här låt.
Helt ok men den får 2/5 av mig...refrängen sänkte ner den från en 3:a!
--- Slut citat ---
:lol: Skön beskrivning. Fick googla på EFS och det kändes ju lite läskigt om låten ger sådana associationer. Frågan är om Steve Lukather-ljud hjälper till. Den ska väl knappast bli ännu slickare? Ska lägga elbas också. Nu ligger där bara en midislask.
Pre-chorus eller bryggan där är min favorit i låten.
--- Citat från: hogge skrivet 09.09.2010, 17:18:25 ---Snyggt lirat och som så många andra redan sagt så ligger det en tät 70-tals anda över detta..
Tyvärr faller låten lite platt hos mig, en sån som passerar utan att man riktigt noterar den..
Men ett kvalitativt hantverk är det hur som helst..
--- Slut citat ---
Det var ju lite detta jag själv var rädd för som jag skrev inledningsvis, att det var en sömnig gubbrockare. Det kanske det är, men fan, jag tror jag färdigställer den ändå.
To be continued...
aROCKER:
Blir kul att höra vart det tar vägen.
Wernborg:
Så.
Helt ny version längst upp.
... och här: [mp3=200,20,0,left]http://www.bwmusic.se/slask/Wernborg-Nothing_changes_now_20100910.mp3[/mp3]
Såga på!!
Tokai:
Lyssnade först på version 2 sen på den första. Tycker konstigt nog att den första är bättre. Varför vet jag inte riktigt, kanske den upplevdes lite coolare? Den andra verkar dock ha lite mer attack i sången. Överlag tycker jag trummorna är lite jobbiga att lyssna på. Vet inte om det beror på ljudet eller variationer i trumspelet, tycker det maler på rätt så okänsligt hela tiden. Basspelet är är lite överarbetat. Mixen känns lite hård.
Men låten är inte oäven, gitarrspelet gillar jag helt klart, speciellt riffguran som gör sköna fills, John Hihats låtar kommer jag att tänka på. Sen tycker jag solot inte skulle ha dist utan mer rent (bara lite dist)
och sången är helt ok i mina öron. Vet att det inte var mycket till kritik, men jag lyssnade, alltså svarade jag.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida