Forum > Färdiga produktioner
Everything changes now
equality:
Jag gillar ju gubbrock och jag gillar denna. Tycker nog falsetten funkar men det låter lite trevande ibland. (Själv har jag börjat i kör för att möjligt förbättra rösten nogåt). 4 dB till på sångspåret skulle jag nog ge. Ösiga treackordsrefränger är jag svag för och jag riktigt ser ciggtändarna och publiken sjunga med i refrängen. I solot har du pannat ut lead-guran i båda kanalerna. Hur går det till? Klonar du spåret och tidsförkjuter något? Tycker aldrig jag får det att låta bra. Vore kul med tips.
Skulle nog vilja ha produktionen mindre polerad a la garagerock, dvs Stones. Skita ner, torrare och inte så jäddra slickt.
spacetrucker:
Håller med om att sången behöver städas. låter lite som om ni står och sjunger och sneglar sådär frågande på varandra. I övrigt är detta nåt jag gärna lyssnar till. Gitarrsounderna gillar jag.
Space
freddy:
Lite lätt 70-tals sound över hela prodden. Falsetten behlöver styras upp, gillade den dock.
Själva låten känns behaglig och puttrar förbi utan krusiduller. Kanske en aning anonym.
Larsson:
skön låt, & snyggt gitarr spel
tror åxo på att tajta till sången så är du hemma
tror att det skulle sitta snyggare med dub på den höga stämman i versen
och skrota den som ligger en oktav ner, som bara grötar till det
samma med understämman i reffen
skönt 70-tals feel på denna! :)
aROCKER:
Pre-chorus var väldigt skör och snygg.
Sedan kom refrängen och jag känner EFS-kyrkans jobbiga orockiga gäng som står i beige fjällrävenbyxa med babyblå kortärmad skjorta.
Helst så skulle gitarristen vilja lägga på lite Steve Lukather gitarrljud men övriga medlemmar tycker det är att ta i.
Snyggt gitarrspel.
Kanske lite intressantare basspel och trummspel skulle höja en sådan här låt.
Helt ok men den får 2/5 av mig...refrängen sänkte ner den från en 3:a!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida