Forum > Färdiga produktioner
Everything changes now
BaconMcMuffin:
I was just telling EMU how I think you sound lkike John Lennon on a scratch vocal you sent for me to sing to... (I found it! I haven't forgotten!) and this song confirms it. Gubbrock? Ok. Fine. But I'm no crusty old man, and I kind of like it.... :) I like the chorus especially - I find it very catchy - and the guitar work is, of course, very, very well done.
Wernborg:
--- Citat från: BaconMcMuffin skrivet 10.09.2010, 23:47:51 ---I was just telling EMU how I think you sound lkike John Lennon on a scratch vocal you sent for me to sing to... (I found it! I haven't forgotten!) and this song confirms it. Gubbrock? Ok. Fine. But I'm no crusty old man, and I kind of like it.... :) I like the chorus especially - I find it very catchy - and the guitar work is, of course, very, very well done.
--- Slut citat ---
Thanks. You're too kind about my voice.
I don't know about gubbrock anymore. I think I got away from gubbrock with this new version.
The song I sent to you was born from this one. They have the same lyrics. I thought this one was so boring that I wrote new music for it. Then I came to like this one too. Now I have to songs with the same lyrics. :wacko:
I will send you the lyrics first thing next studio session.
--- Citat från: Tokai skrivet 10.09.2010, 20:39:29 ---Lyssnade först på version 2 sen på den första. Tycker konstigt nog att den första är bättre. Varför vet jag inte riktigt, kanske den upplevdes lite coolare? Den andra verkar dock ha lite mer attack i sången. Överlag tycker jag trummorna är lite jobbiga att lyssna på. Vet inte om det beror på ljudet eller variationer i trumspelet, tycker det maler på rätt så okänsligt hela tiden. Basspelet är är lite överarbetat. Mixen känns lite hård.
Men låten är inte oäven, gitarrspelet gillar jag helt klart, speciellt riffguran som gör sköna fills, John Hihats låtar kommer jag att tänka på. Sen tycker jag solot inte skulle ha dist utan mer rent (bara lite dist)
och sången är helt ok i mina öron. Vet att det inte var mycket till kritik, men jag lyssnade, alltså svarade jag.
--- Slut citat ---
Tack för lyssning. Ska se över trummorna ja.
Wernborg:
--- Citat från: equality skrivet 06.09.2010, 00:23:08 ---I solot har du pannat ut lead-guran i båda kanalerna. Hur går det till? Klonar du spåret och tidsförkjuter något? Tycker aldrig jag får det att låta bra. Vore kul med tips.
Skulle nog vilja ha produktionen mindre polerad a la garagerock, dvs Stones. Skita ner, torrare och inte så jäddra slickt.
--- Slut citat ---
Solokanalen är splittad och skickad till två olika förstärkare. Den vänstra genom en Marshallklon och den högra genom en Voxklon. (Mjuka sådana) Ingen klon och ingen tidsförskjutning alltså.
Tror jag fick bort lite av det slicka i nya versionen?
bjurte:
Nä jag gillar detta,och dina gitarrljud(vad är det,någon plugg??)
Visst svajar sången till ibland,men inget man stör sig på!!
MaxB:
--- Citat från: Wernborg skrivet 26.09.2010, 11:13:05 ---
--- Citat från: equality skrivet 06.09.2010, 00:23:08 ---I solot har du pannat ut lead-guran i båda kanalerna. Hur går det till? Klonar du spåret och tidsförkjuter något? Tycker aldrig jag får det att låta bra. Vore kul med tips.
Skulle nog vilja ha produktionen mindre polerad a la garagerock, dvs Stones. Skita ner, torrare och inte så jäddra slickt.
--- Slut citat ---
Solokanalen är splittad och skickad till två olika förstärkare. Den vänstra genom en Marshallklon och den högra genom en Voxklon. (Mjuka sådana) Ingen klon och ingen tidsförskjutning alltså.
Tror jag fick bort lite av det slicka i nya versionen?
--- Slut citat ---
Det är en skön låt. Och denna komp/lick-gura du spelar, har superhäftigt ljud!
Spelet på den är också suveränt. Det är en stor njutning att höra riffen på den!
Sologitarrens splitt levererar också bra ljud. Gubbens rock är fin!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida